Jeho cena bude pritom výrazne nižšia ako u konkurenčnej Tesla Model S, dokonca faceliftovaný model Zeekr 001 bude ešte lacnejší ako predošlá generácia.
Pre nás stále neznáma čínska značka Zeekr, ktorá patrí pod Geely Automobile Holdings, ktorý vlastní aj značky ako Volvo, Lynk & Co, Proton, Polestar, Lotus, ale aj Smart! Zeekr tak nie je žiadny bezvýznamný nováčik, hoci jeho história je veľmi krátka.
Zeekr 001 nováčikom už ale nazvať nemožno. Geely, resp. Zeekr za čosi vyše roka predal 160 000 kusov tohto modelu a pre tento rok si pripravil ešte čosi lepšie. Facelift akoby po vzore iných európskych značiek sa neodohral navonok, ale pod kapotou.
Nový Zeekr 001 je tak prakticky identický s predošlou generáciou, no vo vnútri sa diali veľké zmeny. Najzásadnejšou je prechod na novú platformu, ktorá ponúkne 800 V systém. Vďaka tomu bude nabíjanie podstatne rýchlejšie, minimálne na kompatibilných DC nabíjačkách. Z 10 n 80 % kapacity batérie to bude trvať iba 11,5 minúty. Za ten čas vraj získate navýšenie dojazdu o vyše 470 kilometrov.
Batéria bude mať kapacitu 95 kWh, resp. 100 kWh, v závislosti od verzie. Dodávať ich bude CATL. Má ísť o batérie Shenxing, ktoré sú schopné takto rýchleho nabíjania. Žiaľ Zeekr neudáva dojazd (zatiaľ) vo WLTP metrike, ale iba benevolentnejšej čínskej CLTC metrike. Podľa nej prejde nový Zeekr 001 na jedno nabitie 675 km, resp. 750 km v prípade väčšej 100 kWh batérie.
Okrem iného ale nová platforma pomôže v dodávaní energie pre elektromotory. V základe bude opäť iba pohon zadnej nápravy, no chýbať nebude ani pohon oboch náprav. S novšou platformou sa Zeekr 001 zlepšil aj v šprinte. Na stovku akceleruje za 3,3 sekundy (AWD verzia), teda o 0,5 sekundy rýchlejšie ako predošlá generácia.
Vďačiť za to môže aj novým elektromotorom na báze karbidu kremíka. Tým narástol aj maximálny výkon. Z 200 kW na 310 kW v základnej verzii s pohonom zadnej nápravy a z 400 kW na 580 kW vo verzii AWD. Výkon verzie 001 FR zatiaľ nepoznáme.
Chýbať nemá ani autonómne jazdenie, hoci iba v Číne. Má ísť o Navigation Zeekr Pilot (NZP), ktorý firma vyvinula s Mobileye. Dostupný pre diaľnice bude v 60 mestách už v marci a v 90 % miest v Číne v druhom kvartáli tohto roka. V druhej polovici roka má prísť aj beta systém pre autonómnu jazdu v mestách, v bežných uliciach.
Samozrejmosťou súčasnosti je aj umelá inteligencia, ktorá nechýba ani tu. Má ísť o KR AI s hlasovou interakciou.
Zeekr 001 na domácom trhu zlacnie, minimálne dve vyššie verzie. Základný model má stál 269 000 CNY, čo je zhruba 34,5 tisíc eur, vyššie modely klesnú z 319 000 CNY na 299 000 CNY a z 349 000 CNY na 329 000 CNY, čo je okolo 42 250 €.
U nás, v Európe, zatiaľ nové ceny nepoznáme, no ak by sa tiež znížili o zhruba 10 %, určite by to potešilo mnohých.