Nanovo vyvinutý Tiguan predstavuje už tretiu generáciu tohoto obľúbeného esuvečka. Je vybavený novými pohonnými jednotkami, vyspelým digitálnym prístrojovým panelom a ponúka tradične komfortnú jazdné vlastnosti.
Samozrejme, nový model prichádza s dizajnom, ktorý okamžite zaujme – zvlášť jeho predná časť s úzkymi LED svetlami. Vynovená karoséria sa podpísala i na zlepšenej aerodynamike, poklesla z 0,33 koeficientu aerodynamického odporu (2. generácia Tiguanu) na 0,28.
Tiguan je postavený na platforme MQB, ktorá umožňuje použiť rôzne druhy pohonu. Koncern ponúka 4-valcové motory prepĺňané turbodúchadlom: naftové TDI s objemom 2,0 litra, benzínové TSI s objemom 2,0 litra, 48-voltový agregát mild hybrid (eTSI) s objemom 1,5 litra a dva agregáty plug-in hybrid (eHybrid) 3 na báze benzínového motora 1.5 TSI.
Motory sa budú štandardne kombinovať s 2-spojkovou prevodovkou DSG. Podobne ako v nových elektrických modeloch radu ID. sa jazdný režim nastavuje pravou páčkou na stĺpiku riadenia. Otočením páčky dopredu sa volí automatický režim pre jazdu dopredu, otočením dozadu sa radí spiatočka, potlačením zboku sa aktivuje parkovacia brzda.
Technologické prvky MQB evo zlepšili Tiguan takmer v každej oblasti. Nové agregáty plug-in hybrid umožnia atraktívny dojazd, ktorý môže byť až 100 km. Poteší, že všetky verzie majú nielen rýchlejšie nabíjanie striedavým prúdom, ale po prvý raz je možné i zrýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom.
Interiér je vybavený digitálnym prístrojovým panelom, veľkým dotykovým displejom infotainmentu, ktorý dopĺňa projekčný head-up displej a intuitívne ovládanie. Vodiči dostanú jasne členený digitálny kokpit na báze novej modulárnej stavebnice infotainmentu 4. generácie (MIB4). Ten ponúkne požadované informácie, vrátane podpory on-line služieb a aplikácií.
Prístrojový panel sa skladá z viacerých modulov. Základ tvorí digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 10,25″, ten dopĺňa stredný displej infotainmentu s uhlopriečkou do 15″ a head-up displej. Výbavu osviežil i nový multifunkčný ovládač na stredovej konzole. Má integrovaný miniatúrny OLED displej a dokážete si s ním nastaviť jazdný režim, hlasitosť audiosystému, ale i farby ambientného osvetlenia v interiéri.
K novým prvkom patria napríklad ergonomické predné sedadlá s masážnou funkciou, či adaptívne svetlomety IQ.LIGHT – HD-Matrix. Voliteľne bude k dispozícii adaptívny podvozok DCC Pro. Najnovšia generácia asistenčných systémov Park Assist umožní pohodlné zaparkovanie a vyjdenie z parkovacieho miesta.
Tiguan sa predĺžil zhruba o 30 mm, výška, šírka a rázvor však ostali prakticky nezmenené. Zaujímavé ale je, že objem batožinového priestoru vzrástol o 37 litrov. Hoci je esúvečko oproti predchodcovi iba nepatrne dlhšie, základný objem batožinového priestoru sa zvýšil na 652 litrov.
Tiguan patrí v súčasnosti k celosvetovo najúspešnejším modelom výrobcu, od premiéry prvej generácie v roku 2007 si kompaktné SUV kúpilo viac ako 7,6 milióna motoristov. Novinka sa začne predávať v 1Q 2024, ceny budú oznámené neskôr.