Výhody
- asistenčné systémy a ich naladenie
- prehľadný infotainment
- digitálny prístrojový panel
- moderný športový vzhľad
Nevýhody
- vyššia cena testovanej verzie
- príplatok za aktiváciu navigácie
Keď som si preberal nový T-Roc, mal som pocit, že ide o nový model. Facelift zmenil toho naozaj veľa najmä v interiéri. Nemôžem si pomocť, ale vo výbave R-Line, ktorú sme do redakcie dostali na recenziu T-Roc vyzerá veľmi dobre a moderne. Biela pure farba karosérie v kombinácii s čiernymi prvkami nechala vyniknúť dôležité krivky, avšak výrazné dizajnové chrómovanie C-stĺpika naopak tak trochu zaniklo.
Počas celého testu som sa nevedel zbaviť pocitu, že šoférujem a nasadám do zmenšeniny Tiguanu. To je však dobre, jednoducho máte dostupnejšie a kompaktnejšie SUV resp. skôr crossover, s ktorým sa v preplnenom meste bude lepšie manévrovať, no stále tu pohodlne zmestíte aj 4-člennú rodinu.
Výraznou zmenou prešla predná časť T-Rocu, kde je pocitovo (pravdepodobne aj reálne) maska užšia. To isté platí aj pre predné svetlá, ktoré boli v našom prípade príplatkové IQ Light LED Plus aj s prisvecovaním do zákrut. Denné LED svietenie je úplne nové a výrazne nápaditejšie.
Vzadu je zmien menej, no spodná časť nárazníka je športovejšia aj vďaka R-Line prvkom. Priznaná dvojica „akože“ výfukov je však len okrasou. V našom prípade sme totiž mali praktický 1,5-litrový TSI motor s automatickou 7-stupňovou DSG prevodovkou. Výkon 150 koní je na tento model absolútne postačujúci, so spotrebou som sa dostal na priemerku 7,2 l/100 km.
Ak vás zaujíma, koľko za takýto T-Roc zaplatíte, nepoteším vás. Všeobecne sú dnes autá drahšie ako kedykoľvek predtým, no naša motorizácia v R-Line výbave začína na 29 590 €, už po uplatnení aktuálnej akcie v sume -1 500 €. Cena nami testovaného modelu sa vyšplhala na 34 480 €, čo je už pomerne dosť. Cena však dnes môže byť kľudne vyššia, T-Roc sme mali v redakcii ešte pár týždňov pred začiatkom letných horúcich dní.
Čo treba uznať je mimoriadny komfort jazdy. Hýčkať si vás bude aj interér, ktorý je komplet prepracovaný. Silueta niektorých prvkov zostala, no napríklad panel klimatizácie sa zmenil na nepoznanie – je celý dotykový. Dobrou správou je, že aj napriek chýbajúcim hardvérovým tlačidlám sa klimatizácia ovláda pohodlne, veľmi rýchle je aj nastavenie teploty posúvaním prsta po vyhradenej plôške. Ovládanie je presné, a to je dobre.
Úplne sa zmenil aj infotainment, kde máte na výber viacero verzií. Po novom už nie je displej zabudovaný do palubnej dosky ale z nej vyčnieva a je vyššie. V našom prípade sme mali verziu s označením Rádio2Discover, ktorej dominuje 8-palcový dotykový displej. Ide o staršiu verziiu infotainmentu, ktorá je majiteľom koncernu dobre známa.
Všimnite si dvojicu ovládacích prvkov po stranách displeja, pohodlnejšie tak viete napríklad zoomovať mapu či nastaviť hlasitosť. Je to zvláštny pocit, klímu ovládate moderne cez dotykový posuvník, hlasitosť zase po „starom“. Ak sa však rozhodnete pre vyššiu verziu infotainmentu s navigačným systémom Discover Media alebo Discover Pro, dostanete väčší displej a už aj dotykové ovládanie hlasitosti.
Pri cene automobilu ma samozrejme zamrzelo, že súčasťou nie je navigácia. Máte však viacero riešení ako si ju užiť naplno. Jednou z nich je použiť tú vašu v smartfóne. K dispozícii je totiž MirrorLink, ale aj bezdrôtové Android Auto či Apple CarPlay.
Navigáciu si však viete aj dokúpiť priamo cez hlavný dotykový displej vďaka funkcii Upgrades. Jej cena však nie je najnižšia, zaplatíte za ňu 669 €! VW už prešiel na novší model online predaja vybraných služieb, tie si viete objednať priamo z auta. Napríklad aj také hlasové ovládanie alebo dáta, keď sa vám minie predplatené obdobie pre online služby.
V našom prípade sme však mali online služby, ktoré využijete aj v navigácii (aktuálne dopravné informácie, ceny paliva na čerpacích staniciach a iné) predplatené do roka 2025 (3 roky). K aplikáciám sa dostanete aj cez dotykové tlačidlo vedľa displeja s označením APP.
Samozrejmosťou je množstvo asistenčných systémov vrátane asistenta rozpoznávania kolízie s chodcom. Nechýbal ani adaptívny tempomat, ktorý automaticky reguluje rýchlosť podľa vzdialenosti od áut pred vami. Modernejšie funkcie ako prispôsobovanie rýchlosti terénu či dopravným značkám však chýbali. Asistent pre držanie v jazdných pruhoch bol však prítomný.
Páčil sa mi aj digitálny prístrojový panel, opäť s veľkosťou 8-palcov. Môžete si ho prispôsobiť tak, aby ste si nechali zobraziť informácie, ktoré vám najviac vyhovujú.
Rýchle ovládanie je samozrejme k dispozícii aj na volante, nechýba režim celej obrazovky pre vybrané aplikácie – napríklad navigáciu, ak ju v aute máte.
Vylepšený Volkswagen T-Roc je taká kúpa z rozumu. Je to typicky kvalitný koncernový crossover, ktorý sa vám zapáči aj štýlom najmä vďaka R-Line prvkom. Zmenilo sa toho pomerne dosť, najmä v interiéri, ktorý pôsobí výrazne modernešie. Všetko vás pritom bude poslúchať tak ako má, akurát tá cena… kedysi ste si mohli za podobný peniaz kúpiť aj väčší Tiguan, no doba sa mení a to nielen u nemeckého výrobcu.