Tesla minulý mesiac vydala aktualizáciu pre svoje elektromobily, ktorá obsahovala aj najnovšiu verziu systému pre poloautonómnu jazdu, Autopilot. Organizácia Consumer Reports si nový systém zobrala na mušku a zistila, že má veľké problémy, dokonca aj s dodržiavaním predpisov.
Začiatkom apríla Tesla vydala OTA update pre svoje elektromobily, v ktorom si vynovenie našiel aj systém Autopilot. Jeho nová funkcia More Seamless Navigate, ktorá mala ešte viac uľahčiť vodičom cestovanie ale teraz čelí kritike. Organizácia Consumer Reports totiž nový systém testovala a zistili, že má vážne nedostatky.
Nový systém, resp. súčasť Autopilota mala umožniť, aby elektromobil dokázal predbiehať iné vozidlá pred ním už automaticky, bez zásahu vodiča. Dovtedy bolo potrebné ťuknúť do smerovky pre signál Autopilotu, aby predbehol pomalšie vozidlo pred Teslou.
Consumer Reports vo finálnej správe oznámil, že nová funkcia je horšia, ako živý vodič. Nová funkcia v testoch nebezpečne predbiehala a zaraďovala sa do pruhu spôsobom, že ohrozovala predbiehané vozidlo. Taktiež vraj predbiehala spôsobmi, pri ktorých porušovala zákony (CR neupresňuje aké). Chybne a problematicky sa elektromobily tiež radili do pruhov, či prudko brzdili. Vrcholom ale bolo, že Tesla nedokázala v niektorých prípadoch správne vyhodnotiť prichádzajúce auto zozadu vo vedľajšom pruhu. Testovací vodiči museli tak často zasahovať do riadenia, aby Tesla neurobila škody na majetku či zdraví.
Výsledkom testu je, že nová funkcia je zaujímavá tak možno pre fanúšikov Tesla vozidiel, ale určite nejde o funkciu, ktorá by zvyšovala bezpečnosť či uľahčovala šoférovanie. Čerešničkou je vyjadrenie Jaka Fishera, riaditeľa pre testovanie automobilov v Consumer Reports: „Monitorovanie systému je oveľa ťažšie, ako obyčajné predbehnutie bez neho. Používanie systému je ako sledovanie dieťaťa, ktoré je za volantom po prvýkrát. Každý rodič vie, že je omnoho pohodlnejšie a menej stresujúce jednoducho šoférovať sám.”
Odpoveď Tesly je veľmi zaujímavá. V Early Access Programe Tesla Model 3 s novým Autopilotom najazdila pol milióna míľ. V Tesle však ešte stále vyhodnocujú dáta získané z tohto testovania. Keďže ide voliteľnú nadstavbu, vodič je zodpovedný za riadenie a kontrolu vozidla.
Je teda otázne, ako Tesla dokáže tak výrazne vylepšiť problémové funkcie, aby do konca roka prišla s plne autonómnym systémom. Také má aspoň plány – do konca roka ponúknuť Autopilot s plnou autonómiou.