BMW dnes predstavuje svoj najnovší elektromobil, označovaný ako iNext. Zabudnite na i3, i8 či iX3. Nové BMW má byť iné. Žiaľ, opäť typu SUV, resp. SAV (Sports Activity Vehicle), lebo tie letia nie len na Slovensku, ale aj v zahraničí, hlavne v Číne, ktorá má byť najväčším odberateľom nového elektromobilu.
Hoci je nové BMW na svete, výrobca ho odhalí až o druhej nášho času. Kým ale bavorská automobilka oficiálne odhalí nový elektromobil, zadala úlohu domácim filmárom aby natočili dokument o novinke označovanej ako iNext. Výsledok je perfektný, má 6 krátkych častí s očakávaným vyvrcholením na konci. A my tiež, ako aj ľudia zo štábu, budeme čakať na nový iNext do druhej a len čo sa objaví, doplníme informácie do tohto článku.
Odporúčame si zapnúť titulky a automatický preklad (vpravo dole), vo videách sú mnohí Nemci, ktorí hovoria materinským jazykom a často nie je šanca zachytiť čo hovoria. Umelá inteligencia od Google to zvláda vcelku bravúrne.
BMW iX je teda na svete. Postavené je na novej platforme, na ktorej stojí aj BMW iX3. Dizajnovo patrí určite medzi menej zvyčajné autá a vcelku výrazne sa líši od aktuálnych bežných BMW modelov. Predné úzke svetlomety budú za príplatok aj laserové. Masívna maska chladiča pripomína síce legendárne ľadvinky, no tie sú hranaté a plné.
Na kapote i pod ňou má byť viacero kamier a snímačov určených pre semiautonómnu jazdu.
Ešte užšie sú zadné LED svetlá, také sme naposledy na BMW videli hádam na modeli Z8 ešte na začiatku milénia.
Pod kapotou je piata generácia elektrického pohonu s dvojicou elektromotorov s celkovým výkonom 500 konských síl. Na stovku zrýchli za 5 sekúnd. Spotrebu výrobca počíta na 21 kWh/100 km, v WLTP.
Batéria s kapacitou viac ako 100 kWh (podľa prepočtu dojazd/spotreba okolo 120 kWh) má mať dojazd 600 km podľa WLTP, ale len 482 km podľa reálnejšieho cyklu EPA. Dáta sú však založené zatiaľ iba na kalkuláciách a neboli merané v reálnej prevádzke.
Plusom je určite rýchlonabíjanie do 200 kW na DC nabíjačkách, takže desiatky percent batérie nabijete za pár minút. Interná nabíjačka má ale výkon iba 11 kW. Nabíjanie doma tak bude trvať pokojne aj celú noc – 11 hodín!
V interiéri vládnu strohé línie a minimalizmus. Všetko sa ovláda cez dotykový displej, alebo centrálnu konzolu. Interiér môže byť prísne ekologický, ale fanúšikovia môžu siahnuť aj po koži v Sport packete. Zaujímavé sú aj bezrámové dvere.
K dispozícii má byť aj 5G pripojenie, množstvo automatických funkcií, vrátane parkovania či semiautoómneho riadenia.
Na novinku si ale aj tak musíme ešte počkať. Jej výroba sa začne v priebehu druhej polovice budúceho roku vo fabrike v Dingolfingu. Cena zatiaľ nie je známa.