Suzuki Vitara je dlhodobo najpredávanejším SUV na Slovensku. Nová Vitara má všetky predpoklady nadviazať na tento úspech, je silnejšia a výraznejšia než kedykoľvek predtým, pričom sa stále drží v prijateľnej cenovej hladine.
Štvrtá generácia Suzuki Vitara bola predstavená v roku 2015, tento rok prišla s modernizáciu. V našom seriáli sme sa postupne pozreli na jej vydarený dizajn (nová maska chladiča, nové nárazníky a dizajn diskov), zdokonalené bezpečnostné technológie (Dual Sensor Brake Support, Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert) a exkluzívny interiér (mäkčené plasty, nové tvary prístrojovej dosky, 4,2-palcový displej palubného počítača a 7-palcový displej v strede prístrojovej dosky).
Na novej Vitare si radi zajazdia mladí aj starí. Je dostatočne zrelá, aby viedla začiatočníka a ukázala mu dlhú a divokú jazdu. Je tiež dostatočne skúsená, aby nechala skúseného jazdca ukázať, čo dokáže on a rozprúdi v nej všetky tepny vďaka priamemu vstrekovaniu.
Nová Vitara ponúka na výber dva trubomotory. Turbomotor 1,0 Boosterjet s priamym vstrekovaním paliva a zdvihovým objemom jeden liter dosahuje rovnaký krútiaci moment ako 1,8-litrový atmosférický motor, pričom prináša vynikajúcu spotrebu paliva. Systém priameho vstrekovania prispieva k znižovaniu spotreby paliva.
Turbodúchadlo, ktoré vháňa stlačený vzduch do valcov, vytvára vysoký krútiaci moment motora už od nízkych otáčok, takže sa hodí pre široké spektrum jazdných podmienok, od mestského prostredia cez športovú jazdu až po adrenalínovú jazdu v náročnom teréne.
Nový, kompaktnejší turbomotor 1,4 Boosterjet s priamym vstrekovaním zlepšuje jazdné vlastnosti Suzuki Vitara vďaka ešte vyššiemu krútiacemu momentu. Elektronicky ovládaný obtokový ventil reguluje plniaci tlak podľa potreby (otváraním a zatváraním ventilu), vďaka čomu sa dramaticky zrýchľuje reakcia motora a znižuje spotreba paliva. Aj systém priameho vstrekovania prispieva k znižovaniu spotreby paliva optimalizáciou riadenia množstva, časovania a tlaku vstrekovaného paliva.
5-rýchlostná manuálna prevodovka (pre motor 1,0 Boosterjet) má prevodové pomery navrhnuté tak, aby zabezpečili nízku spotrebu a dobré jazdné vlastnosti. 6-rýchlostná manuálna prevodovka (pre motor 1,4 Boosterjet) má optimalizované prevodové pomery, ktoré zlepšujú spotrebu paliva a dynamický výkon. Zabudované protizávažie zase vytvára lepší pocit pri preraďovaní. Zvýšená tuhosť skrine prevodovky potláča hluk a vibrácie.
6-rýchlostná automatická prevodovka (pre oba motory) ponúka vďaka širším odstupom prevodových stupňov pri všetkých prevodoch perfektné zrýchlenie – aj pri štarte z nuly, zároveň zlepšuje úsporu paliva pri jazde vo vysokých rýchlostiach. Integrovaný chladič zvyšuje účinnosť chladiacej kvapaliny automatickej prevodovky, čo prispieva k nižšej spotrebe paliva.
Komfortné radenie pri 6-rýchlostnej automatickej prevodovke dovoľuje meniť rýchlostné stupne jednoducho pomocou páčok manuálneho radenia. Umiestnené sú priamo za volantom, vďaka čomu si môžu pasažieri užívať športovú jazdu tak, ako s manuálnou prevodovkou.
Suzuki Vitara sa vyrába s pohonom predných, alebo všetkých štyroch kolies v niekoľkých výbavových stupňoch. Vyberie si teda naozaj každý presne na mieru podľa svojich požiadaviek.
Ako vidíte, Suzuki Vitara je po všetkých stránkach vynikajúce vozidlo. Vďaka skúsenostiam z predchádzajúcich generácií vyladili technici túto najnovšiu Vitaru úplne perfektne. Dizajn, použité materiály a moderné motory tvoria štýlové, funkčné a nadčasové vozidlo.
Zapáčila sa vám nová Vitara? V prípade záujmu si môžete objednať testovaciu jazdu u jedného z predajcov po celom Slovensku a presvedčiť sa naživo, aké je vzrušujúce šoférovať toto vydarené SUV.
Na príprave tohto článku sme spolupracovali s partnerom Suzuki Slovensko.