Nová trieda S automobilky Mercedes-Benz má vďaka viacerým inováciám, progresívnym technológiám a precíznemu vyhotoveniu opäť ambíciu stať sa celosvetovo najlepším autom.
„Úlohou vývoja nebola bezpečnosť alebo estetika, výkon alebo hospodárnosť, komfort alebo dynamika. Našou ambíciou bolo v každej dimenzii: to najlepšie alebo nič“, uviedol novinku predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a riaditeľ divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Dieter Zetsche.
Moderné progresívne tvary novej triedy S sa vyznačujú klasickou eleganciou. Automobil tejto triedy je prvý krát vyvinutý ako predĺžený sedan s dlhým rázvorom (dĺžka/rázvor: 5 246/3 165 mm). Verzia s bežným rázvorom (dĺžka/rázvor: 5 116/3 035 mm) vznikla až neskôr. Šírku aj výšku majú obe verzie rovnakú: 1 899 mm, resp. 1 483 mm.
Vzadu sediaci pasažieri v triede S môžu využívať viacero noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu. Spomeňme napríklad automaticky sa posúvajúci zámok bezpečnostného pásu, bezpečnostný pás s airbagom alebo lôžkové sedadlo (najväčší sklon operadla v segmente: 43,5 stupňa) sériovo vybavené cushionbagom. Ten zabraňuje skĺznutiu pasažiera pri nehode popod bezpečnostný pás. O multimédiách a iných potešeniach z tejto technologickej novinky sme vás informovali nedávno.
Tip: Mercedes-Benz triedy S prináša novú radosť zo života
Trieda S patrí tiež vďaka množstvu elektronických asistentov tiež k najbezpečnejším automobilom na svete. Je to prvé vozidlo, ktoré stereo kamerou okrem iného sleduje aj povrch vozovky v smere jazdy prostredníctvom systému ROAD SURFACE SCAN a potom nastavuje systém vzduchového pruženia MAGIC BODY CONTROL tak, aby sa prispôsobil prípadným nerovnostiam. Ideálna pomôcka na slovenské tankodrómy, ktoré niekedy nazývame aj cestami 1. a 2. triedy.
Systém ROAD SURFACE SCAN sníma nerovnosti vozovky pomocou stereokamery.
Vďaka novej stereokamere a viacstupňovým radarovým snímačom trieda S vidí svoje okolie v okruhu 360 stupňov a lepšie rozpozná potenciálne nebezpečenstvo v cestnej premávke. Ako prvé vozidlo na svete si nová trieda S sériovo vystačí bez akýchkoľvek žiaroviek v interiéri alebo exteriéri. Využíva iba technológiu LED diód, ktorých má takmer päťsto. Ďalšou novinkou sú brzdové svetlá, ktorých intenzita sa v noci alebo pri státí na červenú zníži, čo je ohľaduplné voči vzadu jazdiacim vodičom.
Komfort vodiča najnovšej triedy S zvyšuje aj nová koncepcia indikácií a obsluhy. Informačná centrála zahrnuje dva farebné displeje s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm (12,3 palcov). Ľavý poskytuje informácie. Pravý je na pohodlné riadenie informačných, zábavných a komfortných funkcií. V zladenej koncepcii materiálov a farieb sa využíva aj drevo a iné kvalitné prvky: metalizované povrchy spínačov s perleťovým lakom v odtieňoch podľa farby interiéru.
Komfort a bezpečnosť triedy S podporujú aj nové a funkčne obohatené asistenčné systémy:
•DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia a asistentom pre jazdu s častým zastavovaním a rozbiehaním pomáha vodičovi pri udržiavaní vozidla v jazdnom pruhu a čiastočne zvláda aj sledovanie vozidiel v zápche.
•Asistent brzdenia BAS PLUS s asistentom prejazdu križovatkou dokáže vďaka stereokamere v prípade prerušovaného vodorovného značenia rozpoznať obsadený vedľajší pruh, najmä protiidúcimi vozidlami, a zabrániť neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu brzdením na jednej strane vozidla. Rovnakú funkciu má aj aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ktorý pracuje na podobnom princípe.
•Pri jazde v noci oceníte elektronické pomôcky, ktoré uľahčujú videnie vodiča, alebo pomáhajú identifikovať riziká v dráhe vozidla. Adaptívny asistent diaľkového svetla Plus umožňuje neoslepujúce trvalé diaľkové svetlo vďaka odcloneniu ostatných vozidiel v kuželi diaľkového svetla.
O nočnú bezpečnosť sa zas stará asistent nočného videnia Plus, ktorý bol vylepšený a rozšírený o termokameru. Asistent nočného videnia Plus tak môže v prípade nebezpečenstva spôsobeného chodcami alebo zvieratami v neosvetlenom pásme pred vozidlom varovať pomocou automatického prepnutia z tachometra na jasnú obrazovku nočného videnia a označenia zdroja nebezpečenstva. A funkcia nasvietenia môže zablikať na rozpoznaných chodcov. Týmto sa pozornosť vodiča upriami na zdroj nebezpečenstva a systém zároveň upozorní osobu na kraji vozovky.
•ATTENTION ASSIST môže v rozšírenom rozsahu rýchlosti varovať pred nepozornosťou a únavou, informovať vodiča o únave a trvaní cesty od poslednej prestávky, má nastaviteľnú úroveň citlivosti a v prípade varovania zobrazí na navigácii COMAND motoresty v okolí.
Neprehliadnite: Nová trieda S je o inteligentnej bezpečnosti
Komfort novej triedy S Mercedes-Benz je skutočne pozoruhodný a jeho ašpirácia na titul najlepšieho svetového vozidla určite nie je prehnanou ambíciou. Aj keď objektívny rebríček by sme v konkurencii špičkových modelov popredných automobiliek tvorili ťažko. Vlajkové lode sú totiž aj u ostatných výrobcov prešpikované elektronikou a asistentami. Údajný výrok neznámeho indiána, ktorý bol reakciou na používanie bicykla – „bledá tvár je pohodlná, sadne si a ide“ – dnes dostáva úplne nový rozmer.
Foto: Mercedes-Benz