Reklama

Nová Toyota Yaris GR SPORT 2024 totálne prekvapila technológiami! Prečo?

Roman Calík

Nová Toyota Yaris prekvapujte technológiami. Čo všetko sa zmenilo? Prečo nás novinka zaujala, aj keď na prvý pohľad zmien nie je veľa?

Prečítajte si naše prvé dojmy a pozrite si aj naše video priamo z Barcelony, pretože tie najväčšie vylepšenia sa skrývajú vo vnútri.

Toyota Yaris sa v prvej generácii ukázala už pred 25 rokmi. Písal sa rok 1999 a na európsky trh zavítala kompaktná Toyota, aby si získala svojich fanúšikov. Za štvrťstoročie ich nie je málo, doteraz sa predalo už viac ako 10 miliónov kusov tohto modelu, ktorý nie je len do mesta. Má už aj svoju športovú verziu GR, nechýbajú hybridné motorizácie a teraz Toyota ukázala, že už aj technológiami na palube dokáže konkurovať tým najlepším.

Obsah pokračuje pod reklamou

Na prvý pohľad veľa zmien neuvidíte. Niekedy je jednoducho fajn nemeniť, čo je dobré a zákazníkom sa páči. Aj preto pri novom facelifte modelu veľa dizajnových zmien nečakajte. V podstate nie sú na karosérii takmer žiadne. My sme jazdili tú najlepšiu verziu z klasického modelu Yaris, a to výbavu GR SPORT s novým najvýkonnejším motorom 1.5 Hybrid Dynamic Force 130 k e-CVT. A bola to skvelá jazda. Vyšší výkon o takmer 20 koní spôsobil, že novinka zrýchľuje o 0,5 sekundy z 0 na 100 km rýchlejšie. Dynamiku však pocitovo cítiť viac, ako papierovo. Jednoducho je to malé mestské auto, pre ktoré je 130 koní veľmi slušnou motorizáciou.

Dobrou správou je, že ide o hybrid tak, ako ho Toyota vie robiť. Malá batéria vám stačí na čisto elektrický štart, ale aj prejdenie niekoľko stovák metrov v elektrickom režime. O nič sa nestaráte, len si jazdíte, no ide o úspornú jazdu. WLTP metodika odkazuje na spotrebu 4,2 – 5,1 l/100 km, čo je reálne dosiahnuteľná hodnota. Pri prvej jazde, a to slušne dynamickej, sme skončili po krásnych nových cestách v okolí Barcelony so spotrebou na úrovni 5,7 l/100 km. Slušné, veľmi slušné!

Dostal nás však plne grafický prístrojový panel, ktorý ohúril nielen peknou grafikou ale poriadnou dávkou možností prispôsobenia. Má 12,3-palcov a štandardne ho dostanete od výbavy Executive. Viete si tu meniť pohľad na dvojicu budíkov, môžete si nechať zobraziť len jeden rýchlomer či si zvoliť plne digitálne zobrazenie údajov o rýchlosti. Nechýbajú pekne graficky spracované údaje o asistenčných systémoch či jazdných režimoch, jednoducho každý si nájde to svoje prostredie, ktoré mu bude najviac vyhovovať.

Aby toho nebolo málo, môžete si dopriať aj head-up displej. Ten je projekčný a veľmi kvalitný, až nad očakávania v tejto triede. Rozhodne, ak si vyberiete napríklad výbavu GR SPORT, ktorú sme si vyskúšali, odporúčame priplatiť si za PAKET VIP, ktorý v cene 900 € ponúkne okrem head-up displeja aj bez preháňania prémiový audiosystém JBL s 8 reproduktormi a subwooferom. Kvalita zvuku bola neuveriteľná, až sa vám nechce veriť, že toto dostanete „len“ za takýto príplatok.

Poteší vás aj možnosť získať najnovší multimediálny systém Toyota Smart Connect s 10,5″ HD dotykovým displejom. Ten už dobre poznáme z iných novších modelov Toyota. Je svižnejší a má jemné rozlíšenie. Škoda len, že chýba hlavné menu a niektoré časti systému nevyužívajú naplno potenciál veľkého displeja. Navyše nevieme prečo, ale po krásnom pohľade na detailné mapy vás doslova strasie, keď uvidíte obraz z cúvacej kamery. Tá akoby generačne zostala v minulosti, škoda.

Skvelou správou však je, že nechýba bezdrôtové Apple CarPlay, ale aj Android Auto. Kto pozná modely Toyota, tak rozhodne vie, že nejde o štandard, ale skôr výnimku. Pravdepodobne však už všetky nové a faceliftované modely budú prichádzať s touto verziou bezkáblového prepojenia vášho smartfónu. Nechýba ani aplikácia MyT, ale čo poteší je digitálny kľúč, ktorý budete môcť používať od polovice roka 2024. Môžete ho zdieľať s 5 osobami, takže auto v rodine budete môcť používať naplno len vďaka vášmu smartfónu.

Absolútna pochvala patrí za bohatú výbavu asistenčných a bezpečnostných systémov pod označením Toyota T-MATE. Už v základe dostanete inteligentný adaptívny tempomat, ale napríklad aj praktický systém pre núdzové zastavenie automobilu! Schválne si pozrite cenník Toyoty Yaris, výpis systémov je skutočne bohatý. V zásade len sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na dopravu za vozidlom či asistent bezpečného vystúpenia dostanete až od výbavy Executive. Inak máte všetko v štandarde! A to aj s praktickým ovládaním na volante.

Obsah pokračuje pod reklamou

Musíme priznať, že dojmy z prvej jazdy s novou Toyotou Yaris GR SPORT boli nad naše očakávania. Posunula sa výrazne vpred najmä v oblasti technológií, a to nás v TECHBOX nesmierne teší. Ak vás zaujíma, koľko za novinku zaplatíte, tak vedzte, že základná výbava Active môže byť vaša od 15 990 eur. Nami testovaný model vyšiel aj s príplatkovým paketom VIP v akciovej cene na 25 890 eur.

Ak radšej pozeráte, ako čítate, rozhodne si pozrite aj naše video priamo z Barcelony, kde sme si boli novú Toyotu Yaris GR SPORT vyskúšať.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.