Tesla včera v noci nášho času oznámila potešiteľné novinky. Do svojich aktuálnych modelov Model S a Model X bude montovať za príplatok (a poriadny) aj 100 kWh batériu, vďaka ktorej sa veľmi slušne zvýši dojazd na jedno nabitie. Top Model S P100D má ale aj inú unikátnosť.
Tesla Model S so 100 kWh batériou bude schopná na jedno nabitie prejsť 315 míľ podľa štandardu EPA, čo je takmer 507 km, resp. 613 km podľa európskych štandardov. Tesla Model X so 100 kWh prejde na nabitie 289 míľ (cca 465 km), resp. 542 km podľa európskych štandardov.
Stovka za 2,6 sekundy!
Top model, teda Tesla Model S P100D, čo označuje kúsok s 100 kWh batériou a pohonom všetkých kolies a režimom Ludicrous Mode (Smiešny režim), z 0 na 100 km/h vás vystrelí za 2,58 sekundy!
Zaujímavá je aj agilita pri predbiehaní. Z rýchlosti 72 km/h zrýchli na 104 km/h za 1,2 sekundy. Maximálka je pritom 250 km/h.
Takéto zrýchlenie majú len miliónové hyperšportové automobily s cenou cez milión dolárov. Patria medzi ne napríklad Ferrari LaFerrari (<3 s.), Porsche 918 Spyder (2,6 s.), Bugatti Veyron (2,5 s.), resp. Chiron (2,5 s.).
Tesla Motors ale zabúda na elektrickú konkurenciu z Chorvátska, Rimac Concept One, ktorý sme nedávno mohli vidieť v súboji s Modelom S, ale aj s LaFerrari. Ten ale našťastie pre Teslu a iné hyperšporty ešte nie je vo výrobe.
Lepšieho zrýchlenia sa dočkal aj Model X, ktorý s paketom Ludicrous Mode a vo verzii P100D zrýchli na stovku za 3 sekundy. Tým sa jednoznačne stáva najlepším SUV čo sa týka zrýchlenia na svete.
Cena nepoteší, ale nadchne
A teraz to najdôležitejšie. Tesla Model S vo verzii P100D, v ktorej je Ludicrous Mode už automaticky je 134 500 dolárov (cca 127 000 €).
Ak ale chcete svoju novú lásku vyšperkovať, priplatíte si napríklad 3 000 USD za Autopilota, 3 500 USD za pokročilý filtračný režim s perfektným HEPA systémom a ďalšími drobnosťami v balíšku Premium Upgrades, 1 000 USD za Subzero Weather balík obsahujúci vyhrievanie všetkého možného, 2 500 USD za prémiový zvuk, 3 000 USD za „núdzové“ sedadlá v kufri či 1 500 USD za prerobenie na rýchlejšie nabíjanie.
Za takto naplnenú Tesla Model S P100D zaplatíte 151 500 USD (cca 134 000 €) bez dopravy, daní a cla. A to som sa ešte nehral s rôznymi farbami, efektnejšími diskami, sklenenou strechou apod. So všetkým, čo sa dá objednať cena stúpne na 162 200 USD (cca 143 550 €).
Takáto suma je šialená, no má svoje pre. Tak napríklad s Tesla Model S doživotne neplatíte za nabíjanie na rýchlonabíjačkách Supercharger (najbližšia vo Viedni a pri hoteli Kaskády pri Banskej Bystrici. Jazdíte teda do konca života (vozidla) zadarmo.
Za niektorý z vyššie spomínaných hyperšportov, ale aj „pomalších“ superšportov zaplatíte určite viac ako 150 000 €. A tieto vozítka sú poriadne hladné. Navyše do nich nezmestíte ani poriadny nákup, o rodine ani nehovoriac.
Tesla Model S nie je lacná, ale v porovnaní s konkurenciou, čo sú vlastne všetky luxusnejšie vozidlá, resp. športové kúsky, nad ktorými slintá azda každý chlap, dostupnejšia. U nás si ju môžu bez problémov nechať vymeniť majitelia BMW 7, Mercedes-Benz triedy S, Lexus LS 600h apod.