Reklama

Nová elektrická Dacia Spring si udržala cenové prvenstvo [prvé dojmy]

Lissett Pliešovská

Dacia dokazuje, že dokáže vyrobiť slušné automobily, ktoré motoristi hľadajú. Veľmi dobré meno má už tradične Duster a na päty mu šľape posledný mohykán z radov MPV, Jogger.

Dobrá cena, zaujímavý dizajn a nevyhnutná esencia originality, ktorá je v prípade Dacie napríklad vo forme pohonu na LPG predstavuje lákadlo, ale nie jediné. Máme tu predsa Spring!

Elektromobilita príchodom automobilov sa stáva čoraz dostupnejšia vďaka ich nižším cenám. Tieto malé, kompaktné elektromobily sú čoraz obľúbenejšie vďaka ich predĺženému dojazdu. Ako to už býva zvykom pri vozidlách značky Dacia, aj elektrický Spring prichádza s výborným pomerom cena / výkon.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pozrite si krátke video:

Od svojho príchodu v roku 2021 celkový predaj Springov presiahol 150-tisíc, rok 2023 sa ukázal ako rekordný s počtom 61 800 kusov. Dôvod je jednoduchý, zatiaľ neexistuje lacnejší a dostupnejší elektromobil na našom, resp. európskom trhu. Dacia si uvedomuje silu prichádzajúcich čínskych vozidiel a svoje prvenstvo nechce stratiť.

Spring prišiel v robustnejšom a modernejšom šate, kde hlavne vyniká predná maska a prepracovaný nárazník. Pre verzie s výkonom 48 kW (65 k) dostal Spring 15″ disky kolies z ľahkých zliatin. Po bokoch vynikajú nalepené bočné lišty, výrazné oplastovanie, čierny pás s logom na treťom stĺpiku a vzadu pribudol dekoračný pás s vlisovaným nápisom Dacia. Karoséria má jednoznačne vylepšené proporcie, modernizácia dodala Dacii Spring ešte väčší šmrnc, i keď stále platí, že to nie je auto, ktoré osloví každého.

Mimochodom, keď sme sa zaujímali, aká verzia Springu je u nás najpredávanejšia, dozvedeli sa, že to nie je základná Essential, ale tá najvyššia, Extreme. Základná verzia má 45 k a 14″ kolesá, kúpite si ju od 16 990 €. Expression má už 65 k, 15″ kolesá a cenovku 18 900 €. Extreme má 65 k, 15″ kolesá a váš bude za 19 990 €. V tejto výbave máte napríklad užitočnú výbavu v podobe možnosti napájania elektrických zariadení do 3,6 kW (V2L). Ako zaujímavosť môžeme uviesť, že celú prezentáciu zabezpečovala energia z batérie Springu.

Batéria má kapacitu 26,8 kWh a pri priemernej spotrebe 13,5 kWh/100 km získate dojazd 225 km. Nie je to veľa, ale prieskum Dacie hovorí, že majitelia Dacie Spring v priemere denne najazdia 37 km. Ide teda o vyslovene mestský elektromobil so všetkým čo k tomu patrí. Pri rýchlosti 100 km/h sme mali spotrebu zhruba 15 kWh/100 km,

Aj preto má štandardná AC nabíjačka výkon 7 kW, čo znamená, že si Spring nabijete (z 20 na 100 %) za 11 hodín, resp. so 16 A wallboxom za necelých 7 hodín. Za príplatok môžete ma 30 kW DC nabíjanie, to vám batériu nabije (z 20 na 80 %) za cca 45 minút. Tri štvrtiny majiteľov Springu si svoje autíčka nabíja v doma.

Palubná doska je vybavená 7” prístrojovým panelom, ktorý je už v základnej výbave. Dizajnový jazyk poznáme z Dustera, samozrejme, je prispôsobený veľkosti a cenovej triede Springu. Vyššie triedy majú 10″ displej infotainmentu s podporou bezdrôtového zrkadlenia smartfónu. Potešilo, že konečne nemusíme krútiť hlavami na prítomnosťou USB-A portov. Pod displejom nájdete dvojicu USB-C portov.

Už aj Spring ponúka množstvo doplnkov, zatiaľ čo Škoda má svoj Simply Clever, Dacia priniesla YouClip. Tento modulárny systém umožňuje rýchlu montáž praktického príslušenstva na rôzne miesta v automobile. Spring má v štandarde 3 body pre YouClip, tam si viete upevniť držiak na smartfón, odkladacie vrecko, držiak na nápoje, či dokonca svietidlo.

Obsah pokračuje pod reklamou

Napriek tomu, že ide o malé vozidlo, interiér je priestranný, vôbec nemáte pocit stiesnenosti. Miesta na predných sedadlách je naozaj dosť, no prekvapujúco ani vzadu to nie je zlé. S čím treba rátať je batožinový priestor. Je to však logické, autíčko s dĺžkou 3 700 mm nemôže mať kufor ako Jogger. Dacia však vychádza v ústrety tým, ktorí potrebujú voziť viac tovaru v podobe 2-miestneho Springu Cargo. Zaujal aj polomer otáčania, opäť niečo do mesta, má len 4 800 mm.

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.