Reklama

Nízka cena, karoséria ako z Trabantu a elektrina: Slate Truck šokuje svet

Zdroj | Slate
Števo Porubský
Zdroj | Slate
Zdroj | Slate

Slate Truck je presne to auto, o ktorom by ste si ešte pred pár rokmi mysleli, že je len internetový meme projekt. Má karosériu z plastu a je na elektrinu.

Tento americký elektrický pick-up existuje a je pripravený ukázať celému svetu, že elektromobil nemusí stáť ako malý byt. Slate Truck bude stáť necelých 20 000 dolárov (po započítaní federálnych dotácií v USA).

Zdroj | Slate
Obsah pokračuje pod reklamou

Samozrejme, aby ste sa zmestili do tejto ceny, musíte si zvyknúť na pár „maličkostí“ – auto nemá rádio, nemá dotykový displej, a dokonca nemá ani lak. Telo je vyrobené z plastového kompozitu, takmer ako Trabant, ktorý tiež nemal na karosérii prakticky žiadny kov. Slate Truck je konkrétne z injektovaného polypropylénu, ktorý má byť odolný, nezničiteľný a pripravený nosiť šrámy života s hrdosťou.

Za projektom stojí spoločnosť Slate Auto, sídliaca v Michigane, a nad vývojom bdela dizajnérka Tisha Johnson, ktorá má za sebou roky skúseností vo Volvo Cars. Cieľom bolo vytvoriť auto, ktoré nie je sterilné a prehnane dokonalo načančané, ale naopak, vozidlo pripravené na tvrdý život a nekonečnú personalizáciu.

Slate Truck je teda z výroby len v jednej farbe – šedej – a ak sa vám to nepáči, máte možnosť si celé auto doma polepiť napríklad vinylom. Žiadne šialené lakovanie za tisícky eur, ale čistá zábava a možnosť meniť vzhľad auta tak často, ako si meníte tapetu na smartfóne. Samozrejme, u nás je nutné zmeny vždy zapísať do technického preukazu.

Zdroj | Slate

Technicky tu ale hovoríme o dvojmiestnom pick-upe s dojazdom približne 240 kilometrov na jedno nabitie (v predaji bude aj verzia s 380 km). To nie je nič na veľké expedície, ale na bežné mestské a prímestské jazdy to bohato postačí. Na ložnú plochu sa zmestí štandardná paleta, takže o využiteľnosti v praxi netreba pochybovať.

Ukazuje to aj maximálna rýchlosť. Skromných 120 km/h. Ruku ale na srdce, potrebujete viac na dodávkovanie dreva, náradia a záhradného nábytku? Nabíjanie bude možné iba striedavým prúdom, plné nabitie by malo trvať 6–8 hodín na bežnej domácnosti.

Zdroj | Slate

Interiér? Funkčný až na kosť. Žiadne dotykové bordely, žiadne ambientné svetlá, len základné tlačidlá, analógové ukazovatele a fyzické ovládanie. Ak chcete rádio, musíte si priniesť vlastný Bluetooth reproduktor. Infotainment? Vaša vlastná fantázia, alebo teda appka v smartfóne, na ktorý máte na palubovke držiak s nabíjaním. Slate tým cieli na publikum, ktoré chce auto ako nástroj, nie ako zábavné centrum.

Bonusom je možná nadstavba, ktorá premení pick-up na off-road.

Zdroj | Slate

Výroba Slate Trucku prebieha v USA, pričom cieľom firmy je extrémna jednoduchosť aj v dodávateľskom reťazci – väčšina dielov je lokálne zabezpečená. Financie na projekt údajne podporil aj samotný Jeff Bezos, čo naznačuje, že nejde len o krátkodobý výstrel, ale možno o začiatok novej kategórie ultra dostupných EV.

Technologicky sa Slate Truck tiež nechce nechať úplne zahanbiť – základné systémy ako monitoring batérie, stav nabitia a diagnostika budú riešené cez aplikáciu v mobile. Software Over-The-Air (OTA) aktualizácie budú tiež podporované, takže aj toto minimalistické auto bude postupne dostávať nové funkcie.

Zdroj | Slate

Čo sa týka dostupnosti v Európe, zatiaľ nie sú oficiálne potvrdené plány na export. Americký trh je priorita, ale vzhľadom na veľký záujem o lacné elektromobily v Európe nie je vylúčené, že Slate Truck sa časom dostane aj k nám. Otázne je, či by spĺňal prísne európske homologizácie bez úprav, napríklad čo sa týka bezpečnostných asistentov alebo infotainmentu.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.