Nikon na výstave CES 2016 predstavil nielen nové fotoaparát D5 a D500 či akčnú kameru KeyMission 360, ale aj novú technológiu, ktorá nemá vo svete fotoaparátov obdobu. Nový Nikon SnapBridge vyzerá na prvý pohľad ako obyčajné spárovanie smartfónu a fotoaparátu, v detailoch sa ale poriadne líši.
SnapBridge totiž na pripojenie k smartfónu nevyužíva len Wi-Fi sieť vytvorenú medzi zariadeniami, ale hlavne nízkonapäťové Bluetooth LE. Práve vďaka nemu môže byť smartfón k fotoaparátu pripojený permanentne bez toho, aby výrazne vybíjal batérie oboch zariadení. S fotoaparátom pritom možno spárovať do 5 smart zariadení (tablet, smartfón).
Technológia SnapBridge umožňuje nepretržitý a okamžitý prenos fotografií z fotoaparátu do smartfónu či tabletu v reálnom čase, teda ihneď po ich nasnímaní. Prenos sa uskutočňuje automaticky a bez potreby aktivovať prenos obrázkov z fotoaparátu a zároveň sa šetrí energia oboch zariadení.
Fotoaparát zároveň automaticky prepína medzi nízkoenergetickým pripojením Bluetooth a pripojením Bluetooth na prenos dát, a to aj keď je fotoaparát vypnutý. Fotografie sa prenášajú do zariadení v rozlíšení 2 Mpx. Prenášať možno aj originálne snímky vo formáte JPEG. RAW však už nie.
Používatelia ale môžu popri prenose obrázkov využívať pripojenie k internetu cez WLAN a vďaka tomu si skontrolovať e-maily alebo používať sociálne siete. V menu fotoaparátu je možné prepínať medzi automatickým prenosom už počas snímania alebo až po jeho skončení.
https://www.youtube.com/watch?v=RD2elPFhEZU
Aplikácia SnapBridge navyše preberá informácie o lokalite a časové údaje zo smartfónu a automaticky ich synchronizuje s fotoaparátom, čím sa odstránila nutnosť ručného nastavenia dátumu a geografických informácií vo fotoaparáte, keď cestujete do zahraničia.
„Fotografie sa stali stredobodom komunikácie a fotoaparát by mal byť tiež jej súčasťou. Naša inovatívna funkcia SnapBridge umožňuje pripojiť fotoaparáty Nikon k osobným zariadením za účelom nepretržitej komunikácie. To napĺňa skutočný význam pojmu univerzálny jazyk fotografie,“ hovorí Tadashi Nakayama, viceprezident spoločnosti a sektorový manažér oddelenia marketingu divízie Imaging Business Unit spoločnosti Nikon.