Reklama

Nie je smajlík, ako smajlík

Zdroj | grouplens.org
Jakub Hrubý
Zdroj | grouplens.org
Zdroj | grouplens.org

Každý výrobca či sociálna sieť dnes ponúka smajlíkov, tiež nazývaných emoji. Na tom by, ale nebolo nič zlé, keby všade a všetky vyzerali rovnako. Tak tomu ale nie je a smajlíci sa všade líšia, či ich posielate z Facebooku, alebo zo svojho telefónu od Applu alebo Samsungu, všade budú iní.

Smajlíci slúžia na vyjadrenie emócií a oživenie konverzácie. Mali by teda pre každého znamenať to isté a ak použijete smajlíka s úsmevom na tvári, mal by všade aj ako smajlík s úsmevom na tvári vyzerať, že?

Bohužiaľ, tomu tak nie je a spoločnosti si zbytočne vymýšľajú vlastné návrhy smajlíkov.

Zdroj | grouplens.org

Za každým návrhom stoja tímy grafikov. Každý z nich pojme smajlíkov inak a rozdiely vedia byť značné.

Už spomínaný usmievajúci sa smajlík vyzerá všade inak a dokonca u Applu, či na Facebooku a Twitteri vyzerá trochu desivo a od milého úsmevu má ďaleko.

Zdroj | grouplens.org

Reakcie ľudí na rovnakého smajlíka môžu byť teda dosť odlišné. Tie podarené vytvoria pozitívnu emóciu, na rozdiel od tých menej podarených, ktoré nevytvoria žiadne, alebo dokonca vytvoria negatívne emócie.

Zdroj | grouplens.org

Popri vytváraní emócií správny smajlík dokáže aj správne dotvoriť myšlienku akú chcete v danom texte vyjadriť. To by ale museli byť všade rovnakí. Ak totiž nie sú, vy myslíte správu inak a ten komu príde ju inak pochopí vďaka tomu, že používa napríklad telefón s Androidom a vy iPhone.

Tento fakt môže niekedy vytvoriť drobné komunikačné problémy a druhá strana vás nemusí pochopiť. Tiež sa môže stať, že sa niektorý smajlík vôbec nezobrazí, alebo namiesto neho príde len prázdny štvorček.

Zdroj | grouplens.org

Výrobcovia a spoločnosti sa dnes predbiehajú v čomkoľvek a to, či už v parametroch telefónu alebo funkciách operačného systému. Očividne ich ale aj baví súperiť o to, kto z nich bude mať viac a „krajších“ smajlíkov.

Zbytočná investícia do návrhov a tvorby vlastných smajlíkov by sa dala využiť určite lepšie a prospešnejšie nie len pre samotnú spoločnosť, ale aj pre používateľov.

Dohoda medzi všetkými sociálnymi sieťami, výrobcami zariadení a operačných systémov o univerzálnych smajlíkoch (emoji) by bola len vítaná.

 

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.