Reklama

Netflix a hry? Žiaden úlet, v príprave sú desiatky hier prepojených so seriálmi

Zdroj | Netflix
Stanislav Vinc
Zdroj | Netflix
Zdroj | Netflix

Prvé herné tituly sa na streamovacej platforme Netflix objavili už pred šiestimi rokmi, internú videohernú divíziu má spoločnosť vo svojej štruktúre posledné tri roky. Hoci sa stále jedná o vedľajší segment zábavy na Netflixe, vedenie vidí v hernom biznise obrovský potenciál.

Namiesto využívania externého obsahu, sa Netflix podobne ako pri filmoch a seriáloch bude v najbližšej dobe sústrediť primárne na vlastnú tvorbu.

Záujem Netflixu o videohry vzplanul ešte v roku 2018, kedy spoločnosť nadviazala spoluprácu s herným štúdiom Telltale Games orientujúcim sa na príbehové hry. Od tej doby sa knižnica hier služby rozrástla na viac ako stovku titulov, z ktorých mnohé už pochádzajú z jej vlastnej tvorby.

Obsah pokračuje pod reklamou

Potenciálu na rast v tomto segmente je však stále dosť. Ako podotkol aj hlavný výkonný riaditeľ spoločnosti Netflix Gregory K. Peters, videoherný trh má objem 150 miliárd dolárov a to do tohto objemu nie je zarátaná Čína, Rusko a prijímy z reklamy. Z reklám v hrách nemá Netflix aktuálne žiadne príjmy, reklamy v hrách nezobrazuje a knižnicu poskytuje len platiacim používateľom.

Stratégia stávky na vlastný origiálny obsah sa už raz Netflixu vyplatila. Vďaka investícii do vlastných filmov a seriálov má tak služba v ponuke originálne kúsky ako Bridgerton, Money Heist, Stranger Things, Don’t Look Up a mnohé ďalše. Spoločnosti tak nehrozí vypršanie licencie a na predplatné môže lákať divákov, ktorí tento populárny obsah nenájdu v ponuke žiadnej inej služby.

Pre rovnakú stratégiu sa preto Netflix rozhodol aj v rámci svojej videohernej divízie, avšak s malou obmenou. Namiesto vývoja nových značiek, sa pripravované hry majú sústrediť na etablované značky, svety a postavy už existujúcich filmov a seriálov z ponuky Netflix Originals.

Pozrite si

S O2 môžete zdieľať eSIM v Apple Watch. Vyskúšali sme, ako to funguje [test]

Cieľom spoločnosti je prehĺbiť kontakt divákov s ich oľúbeným obsahom, či dokonca príbehy filmov a seriálov týmto spôsobom aj rozšíriť. V hrách by sa tak mohli rozvíjať príbehové línie existujúcich postáv alebo by hry dokonca mohli priniesť do existujúcich značiek aj nové postavy, ktoré sa v prípade popularity u hráčov môžu neskôr objaviť v ďalších pokračovaniach seriálov a filmov.

Od tohto mesiaca sa v ponuke Netflix Stories objaví každý mesiac jeden nový titul. Medzi prvými sa takéhoto rozšírenia dočkajú serály Emilly in Paris a Selling Sunset s prísľubom príchodu hier aj k seriálom a filmom iných žánrov v najbližších mesiacoch a rokoch.

Cieľom Netflixu pravdepodobne nie je získať si priazeň náročných hráčov, ktorí už trávia čas pri tituloch na PC alebo herných konzolách. Dôležitý pre Netflix je boj o voľný čas používateľov, ktorí majú tendenciu oscilovať medzi streamovacími službami a sociálnymi sieťami. Ak predplatiteľov Netflixu omrzí sledovanie filmov a seriálov, no namiesto odchodu do konkurenčnej aplikácie sa len prepnú na záložku s hrami, ktoré ich ideálne inšpirujú vrátiť sa neskôr späť k súvisiacim filmom a seriálom, jeho herná divízia splnila svoj účel.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.