NAY vytvorilo spoločný projekt s inovatívnym 0100ventures, vďaka ktorému bude môcť rýchlejšie reagovať na nové technológie a požiadavky trhu. Ide o akýsi zásahový tím NAY, ktorý sa dá nasadiť všade tam, kde to bude potrebné.
NAY netreba zvlášť predstavovať, ide o úspešnú sieť maloobchodných predajní na Slovensku a v Českej republike, ktorá pôsobí už od 90-tych rokov minulého storočia. Aktuálne má NAY celkovo 53 predajní, pričom 35 ich je na Slovensku a 18 v ČR (pod značkou Electro World). Celkovo má NAY až 1 800 zamestnancov a dlhodobo je lídrom vo svojej oblasti.
Spoločnosť NAY si za svoju históriu na svoje konto zapísala viacero prvenstiev či líderstiev, medzi ktoré patrí určite aj otvorenie prvej veľkoplošnej predajne na Zlatých Pieskoch, zavedenie frančízového systému predaja, ale aj výrazná podpora splátkového predaja či spustenie vernostného programu NAY Extra klub, kde je aktuálne už cez 950 000 členov.
NAY sa chce presadiť aj oblasti internetu. „Súčasnosť je o multikanálovom predaji. Internetom to najčastejšie začína a v kamennej predajni sa nákup najčastejšie končí. Môže to byť však aj naopak. Internetový a kamenný predaj už nemá zmysel rozlišovať„, uviedol jeden z majiteľov spoločnosti Peter Zálešák.
Rok 2017 bol pre NAY významný. Napriek tomu, že 87% tržieb spoločnosti zostáva v predajni, nárast návštev online stránok NAY bol dvojnásobný v porovnaní s návštevnosťou predajní. NAY chce byť plne pripravená spoločnosť na budúcnosť, preto má úplne nový ERP – SAP systém a rovnako aj nový centrálny sklad, ktorý denne spracuje cca. 25 000 kusov tovaru, ktoré rozváža približne 25 kamiónov po celom Slovensku.
V najbližšom odbobí by sa tak spoločnosť chcela orientovať podľa hesla „Internet first“, a tak vyriešiť spôsob doručovania zásielok do domácností, vytvoriť rýchle výdajné miesta, priniesť úplne nové UX na front-ende e-shopu či mobilnú aplikáciu, ktorá umožní nákup aj bez personálu.
Aj to je jeden z dôvodov, prečo vznikol Naytrolabs. Mladý ambiciózny tím ľudí, známych zo 0100ventures, by mal pomôcť flexibilne reagovať na nové technológie. Čo to znamená v praxi? Nezávisle od NAY bude pracovať tím mladých ľudí na projektoch, ktoré prinesú pre NAY inovácie, ktoré nielen udržia krok s konkurenciou, ale najmä umožňia pokračovanie líderstva spoločnosti trhu.
„Ako najväčšiu výhodu vidím to, že Naytrolabs je flexibilný a škálovateľný. Počítame s tým, že jeden deň môžeme stáť pred problémom z logistiky a druhý deň budeme riešiť lojalitnú mobilnú aplikáciu,“ povedal Dušan Duffek, konateľ novej spoločnosti Naytrolabs. Nová spoločnosť má už množstvo skúseností, a to aj napriek mladému tímu. Navyše okrem slovenského budú čerpať aj zo zahraničného know-how.
CEO novej spoločnosti je totiž Martin Hauge z Nórska, ktorý je spoluzakladateľom 0100ventures, a po Malte a Malajzii pôsobí aktuálne na Slovensku. Naytrolabs bude pôsobiť v známom coworkingovom priestore v Mlynskej doline v Bratislave a v prvých 2-3 rokoch bude určite pracovať len na projektoch a zadaniach NAY.
Prvé výsledky spolupráce by sme mali vidieť už do konca roka 2018, pravdepodobne jednou z hlavných úloch Naytrolabs bude práve nová mobilná aplikácia vytvorená na mieru pre NAY. Naytrolabs je zaujímavým počinom a tým, že inovačné projekty budú riešiť ľudia mimo spoločnosti NAY, môže byť novým vetrom v plachtách tohto u nás obľúbeného predajcu, ktorý je jednotkou na trhu maloobchodného predaja elektroniky.