O nemeckej automobilke nanoFlowcell sme počuli už v roku 2014, kedy odhalila svoj prvý koncept vozidla jazdiaceho na elektrinu, ktorú získava z dvoch elektrolytov. Po viacerých ďalších konceptoch sa nedávno pochválila s ďalším modelom, rekordérom.
NanoFlowcell Quant 48VOLT má totiž na jedno tankovanie prejsť až takmer 1 000 kilometrov. Hyperšportové vozidlo majú pritom poháňať 4 elektromotory (na každom kolese jeden) s výkonom 140 kW, ktoré dodajú autu celkový výkon 760 koní.
To mu dovolí zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 2,4 sekundy a ručička tachometra sa nezastaví ani pri 300 km/h. Teda zastaví, rýchlosť bude obmedzená práve na túto hranicu.
O dostatok energie sa má starať nový typ nízkonapäťových článkov 48VOLT vyvinutých v nanoFlowcell. Má ísť o prvé variabilne kontrolovateľné automobilové jednotky pre konštantný elektrický prúd.
V starších verziách systém flow cell vyrábal elektrinu a pumpoval ňou batérie. V tomto prípade to vyzerá už na systém, ktorý bude elektrinu vyrábať podľa potreby a dávkovať ju priamo do elektromotorov.
Energia sa bude získavať rovnako, z dvojice elektrolytov (kladný a záporný), ktoré zmiešaním generujú elektrický prúd. Zaujímavo vyzerá tankovanie – ako na bežnej čerpacej stanici s tým rozdielom, že pištoľ bude duálna.
Tým sa zníži hmotnosť vozidla a teda aj spotreba a zároveň zníži výrobná cena, keďže nebudú potrebné obrie batérie. Ako už ale býva u tejto automobilky zvykom, detailnejšie informácie si necháva pre seba. Viac sa snáď dozvieme na ženevskom autosalóne začiatkom marca.