Spoločnosť CarVertical, ktorá sa zaoberá on-line kontrolou automobilov, nám poskytla unikátne štatistiky o jazdených elektromobiloch. Podľa zozbieraných dát vieme, že najobľúbenejšie jazdenky sú tie od Tesly.
Zároveň ale jazdené elektromobily prekvapujú nájazdom. Ten je tak malý, že sa dajú považovať za prakticky nové automobily. Tipnete si, koľko kilometrov majú kontrolované elektromobily v priemere?
Tesla má takmer polovicu
Presne tak, automobilka Tesla víťazí aj v CarVertical, resp. u jeho zákazníkov. Tí až v 42,45 % prípadov nechávajú kontrolovať automobily Tesla, čo je možné preložiť tak, že o Tesly je medzi jazdenými elektromobilmi najväčší záujem. CarVertical patrí totiž k najväčším on-line kontrolórom automobilov a tak na ich čísla sa môžeme pozerať ako na celkom presné štatistiky.
Druhou najobľúbenejšou značkou je Volkswagen, hoci má len 14,57 % podiel. Tretie miesto má BMW s 13,53 % podielom spomedzi všetkých značiek s elektrickými automobilmi. Nasleduje ich Audi (7,58 %), Renault (7,48 %), Nissan (6,88 %) a Mercedes-Benz (3,44 %).
Najčastejšie havarované? Tesla
CarVertical má ale aj iné, bežne skryté štatistiky. Vedeli ste, že Tesla zároveň patrí aj medzi najčastejšie poškodené, teda havarované, elektromobily? Štyri modely, ktoré Tesla ponúka tvoria až 34,74 % spomedzi kontrolovaných elektrických vozidiel, ktoré boli havarované. Každá tretia Tesla, ktorá sa predáva na trhu s ojazdenými elektromobilmi je tak havarovaná. Toto označenie ale neznamená, že skončila na totálku. Stačí však, že má v záznamoch informáciu o škodovej udalosti a je v tejto kategórii.
Za Teslami sa najčastejšie objavujú havarované elektromobily od BMW (31,53 %), Mercedes-Benz (23,09 %), Audi (21,65 %), VW (21,22 %), Nissan (16,42 %) a Renault (16,33 %). Štatistiky mierne kazí fakt, že mnohé Tesly a BMW sa vozia z USA ako havarované kvôli ich nízkym cenám napríklad na náhradné diely.
Výkon? Tesla
Do tretice Tesla víťazí aj po stránke výkonu. Americká automobilka sa vždy snažila zaujať aj špičkovými výkonmi svojich elektromobilov. Veď aj najlacnejšiu Teslu je možné mať s výkonom ako špičkové benzínové športové autá. Nehovoríme o super či hyperšportoch, ale tých klasických ako BMW M série či Audi RS a pod.
Tesla má v priemere výkonom 216 kW, Audi na druhom mieste ponúka v priemere 189 kW a Mercedes-Benz 167 kW. BMW, u ktorého sa najčastejšie predáva model i3 je na 4. mieste s výkonom 123 kW, VW má v priemere 108 kW, Renault 61 kW a Nissan 50 kW.
Takmer ako nové
Zaujímavosťou zo štatistík CarVertical sú záznamy o nájazde elektromobilov. Tu už Tesla nevíťazí, hoci stále je jej nájazd aj jazdených modelov veľmi nízky. Prakticky už všetkých značiek je v priemer veľmi nízky. Najlepšie na tom sú Ranault, BMW a Nissan, a to konkrétne len 9 159 km, 10 231 km a 11 962 km. Ide tak o prakticky nové autá. V prípade takých Ranult elektromobilov by priemer 9 159 km najazdených kilometrov znamenal, že ak má auto rok, tak v priemere na ňom majiteľ najazdil 25 km.
Ani ostatné značky ale na tom nie sú zle. Jazdené Tesly sa predávajú s priemerom 15 956 km, Audi s nájazdom 16 174 km, VW s 16 420 km a Mercedes-Benz s priemerným nájazdom 18 296 km. Celkový priemer všetkých elektromobilov skontrolovaných cez CarVertical je len 13 857 km. Prakticky nové auto.