Reklama

Na svete je ďalšia batéria, ktorá sa dokáže nabiť na 80 % za 10 minút

Zdroj | IonBlox
Igor Neštrák
Zdroj | IonBlox
Zdroj | IonBlox

Spoločnosť Ionblox, ktorá vyrába superrýchle a výkonné batérie pre eVTOL a elektromobily, prišla s prelomovým akumulátorom, ktorý dokáže výrazne znížiť čas potrebný na nabíjanie. Vo svojom vývojovom centre sa venuje akumulátorom s lítium-iónovými článkami, ktoré majú kremíkové anódy.

Tieto akumulátory dosahujú až o 50 % vyššiu hustotu energie, päťkrát väčší výkon a extrémne rýchle nabíjanie, ktoré trvá len 10 minút do 80 %. Aktuálne produkuje na svojich pilotných výrobných linkách veľkoformátové články s kapacitou až 50 Ah.

Uvedené akumulátory Ionblox možno použiť v eVTOL ale aj v elektromobiloch, pričom spoločnosť spolupracuje s General Motors, Fordom a Chryslerom s cieľom dosiahnuť porovnateľný čas potrebný na nabíjanie ako na tankovanie paliva. Deklarovaný výkon článkov batérií bol overený národným laboratóriom amerického ministerstva energetiky v Idahu. 

Obsah pokračuje pod reklamou

Ionblox spolupracuje s gigantom v oblasti polovodičových zariadení Applied Materials, a nedávno získanú investíciu v hodnote 32 miliónov $ využije na škálovanie svojej technológie, vývoj pokročilých vysokovýkonných článkov pre elektrické letectvo a prototypovanie rýchlonabíjacích článkov pre elektrické vozidlá.

Lítium-iónové batérie s kremíkovými anódami používajú kremík ako hlavný materiál pre anódu. V bežných lítium-iónových batériách je anóda vyrobená z grafitu, ale v batériách Ionblox je vytvorený kremíkový anódový materiál spojením kremíka s malým množstvom lítia.

Takýmto postupom možno získať niekoľko výhod oproti grafitu, vrátane vyššej kapacity na skladovanie lítia. Zabezpečí to zvýšenie hustoty energie batérie, takže je možné uložiť viac energie do menšej veľkosti, čo vedie k ľahším a kompaktnejším batériám.

Tieto kremíkové anódy sú stabilnejšie počas nabíjania a vybíjania v porovnaní s grafitovými anódami, čím sa znižuje riziko nahromadenia lítiového kovu a predlžuje sa celková životnosť batérie. Kremíkové anódy majú aj niektoré nevýhody, ako je nižšia vodivosť a tendencia podliehať mechanickej degradácii počas opakovaných cyklov nabíjania a vybíjania, čo môže znížiť celkovú účinnosť a výkon batérie.

Aj napriek nevýhodám sa kremíkové anódy považujú za jedno z možných budúcich riešení na zlepšenie výkonu lítium-iónových batérií elektromobilov. ScienceDirect zverejnil štúdiu, ktorá tvrdí, že anóda na báze kremíka sa považuje za najsľubnejšieho kandidáta na anódu pre lítium-iónové batérie vďaka svojej vysokej hustote energie, šetrnosti k životnému prostrediu a vysokej koncentrácii v zemskej kôre.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.