Hneď na úvod vás sklamem. Papierovú spotrebu 1,9 l/100 km som nedosiahol. Za „benzínovú nulu“ sa však s Outlanderom jazdiť dá.
Outlander PHEV je totiž technicky priamo poháňaný elektromotormi. Benzínový štvorvalec v ňom slúži ako elektrocentrála, ktorá produkuje energiu pre batérie a občas pomôže elektromotorom. Znie to zložito?
Obsluha Outlandera PHEV je však až primitívne jednoduchá. Bežne si vystačíte s normálnym režimom, ktorý je doplnený o režim Save pre šetrenie energie a režim Charge pre dobíjanie batérií spaľovacím motorom.
Rekuperáciu energie môžete v šiestich stupňoch ovládať pomocou voliča prevodovky, alebo pádlami pod volantom. Ak idete iba na elektrinu, užijete si neskutočné ticho. To môže trvať od 35 do 45 kilometrov.
Teda za predpokladu, že nebudete prudko zrýchľovať a rýchlosť udržíte pod 120 km/h. Na diaľnici však energia batérií ubúda pomerne rýchlo a Outlander je aj podstatne hlučnejší. Celkovo však priemer 6,9 l/100 km možno pri dvojtonovom SUV považovať za úspech.
Ak budete pravidelne večer auto nabíjať a do práce vzdialenej povedzme 15 km budete jazdiť kľudne, môžete dosiahnuť aj skutočnú nulu. Nabitie batérií na plnú kapacitu z bežnej siete pritom trvá päť a pol hodiny. Obmedzením je však nádrž na benzín s kapacitou 45 litrov.
Outlander je inak veľké a neskutočne pohodlné SUV, ktoré smelo odvezie celú rodinu aj mimo spevnenej cesty. Jeho nové LED stretávacie svetlá vás naučia milovať jazdu v noci. Podobne ako množstvo japonských áut, ani Outlander sa stále nenaučil impulzne ovládať všetky okná.
Na ovládanie pomerne zložitého palubného počítača budete tiež používať tlačidlo pod volantom. Adaptívny tempomat je v tejto kategórii samozrejmosťou, ale systém varovania pred opustením pruhu skôr otravou.
Opustenie pruhu signalizuje len nepríjemným zvukom. Navyše sa systém automaticky aktivuje po každom štarte. Rôzneho pípania si v aute užijete dostatok. Pípanie nechýba pri štarte, a dokonca rovnaký zvuk signalizuje aj to, že auto pred vami už opustilo pruh.
360° kameru mu však môžu závidieť mnohí. Poteší možnosť pripojenia auta priamo k smartfónu pomocou Wi-Fi. Na smartfóne tak môžete sledovať rôzne parametre auta. Bohužiaľ v testovanom kuse boli tieto funkcie zablokované.
Oplatí sa investovať do hybridného Outlandera namiesto jeho konvenčných verzií? 46-tisíc eur nie je málo a osobne by som asi volil radšej naftovú verziu, ktorá ponúkne prijateľnú spotrebu a hlavne väčší dojazd.
Ak by som však mal auto využívať často na krátke trasy po meste a občasný výlet, mohol by mi hybridný Outlander nejaké to euro ušetriť.
Pozrite si aj ďalšie detaily: