- #Počítače
- 1 min.
- 3.2.2015
Microsoft, Google a Amazon si platia za to, aby ich Adblock Plus neblokoval!
Aj napriek tomu, že reklamy sú hlavným zdrojom príjmov väčšiny internetových stránok a práve vďaka nim môžu vznikať nové zaujímavé články aj na TECHBOXe, chápeme, že ak ich je priveľa sú otravné. Práve preto existujú služby ako Adblock Plus, ktoré sa formou rozšírenia internetového prehliadača starajú o to, aby ste reklám videli čo najmenej. Znie to jednoducho, ale asi to až také jednoduché nie je. Ako totiž uviedol denník Financial Times niekoľko veľkých spoločností platí nemalé financie, aby boli zaradené do tzv. white listu, teda zoznamu internetových stránok, ktoré táto služba neblokuje.
Podľa informácií, ktoré práve Financial Times uviedli platia za neblokovanie svojich reklám nemalé sumy spoločnosti ako je napríklad Google, Microsoft, Amazon, alebo reklamná platforma Taboola. Táto informácia určite nepoteší používateľov služby Adblock Plus, ktorí takto aj napriek jej využívaniu uvidia určité druhy reklám. Spoločnosť Eyeo, ktorá za projektom Adblock Plus stojí už dávnejšie uviedla, že existuje „white list“, ktorý je navrhnutý tak, aby prepustil menej agresívnu formu reklamy aj v prípade používania služby. Odvodnením je vraj to, že sa takto spoločnosť snaží o to, aby sa jednotlivé firmy zmiernili formu svojej reklamy. A čo vy? Používate niekto službu Adblock Plus, prípadne inú podobnú službu a aj napriek tomu sa stretávate s reklamou?
Foto: Google