Čínske MG predstavilo a rovno na náš trh uviedlo prvý plne elektrický kombík so slušným dojazdom i cenou. Navyše dizajn je podstatne konzervatívnejší a európskejší ako pri jeho súrodencovi MG4 Electric.
Koncern SAIC Motor pod logom MG tak na náš trh prináša už druhý elektromobil, ktorý by mohol rozhýbať trh, keďže mnohí by prijali elektromobil s veľkým kufrom za rozumnú cenu.
MG5 Electric je prvý kombi elektromobil. SAIC predstavilo MG5 ako kombi ešte v roku 2020 a rovno ho aj uviedlo na britský trh, no v celkom inom dizajne a s celkom inými parametrami. Aktuálne kombi je iné. Zároveň Peugeot predstavil model E-308 SW už pred vyše rokom, rovnako Opel má kombi verziu Astry a kombi má aj čínske Nio. Ani jeden ešte ale nie je na trhu.
Máme tu síce SUV, ktoré môžu mať podstatne väčší kufor, napríklad ENYAQ má až 585 litrov, no garantujem vám, že ani v najvyššej výbave nebude MG5 Electric drahšie ako základná verzia českého elektrického SUV.
A to je je jedným z najväčších dôvodov, prečo MG5 Electric môže zaujať našinca. Cenou. A hneď na to výbavou, ktorú za túto cenu ponúkne. Nový model má presne 4,6 m na dĺžku, 1,818 m na šírku a 1,543 m na výšku.
MG5 Electric aj preto nemá extrémne objemný batožinový priestor. 479 litrov pomaly nájdete aj vo väčších elektrických hatchbackoch či spomínaným SUV. Po sklopení zadných sedadiel sa už ale dostaneme na takmer 1 400 litrov, čo je už veľmi slušná hodnota. Poteší určite aj možnosť ťahania prívesu do 500 kg.
Aj MG5 Electric bude na trhu v dvoch rôznych stupňoch výbavy. Základom bude verzia Emotion, rovnako ako v prípade MG4 Electric. Druhou verziou už nie je Elegance, ale Excite.
Základná verzia bude vybavená, prekvapivo, silnejším motorom s výkonom 130 kW a 50,3 kWh LFP batériou. Tá má dodať dostatok energie na 320 km jazdy. Druhá verzia, tá vyššia, Excite, bude vybavená 115 kW elektromotorom, ale zato 61,1 kWh NMC batériou a dojazdom 400 km.
Na 50 km/h novinka zrýchli za 3,4 sekundy, na stovku sa vraj obe verzie dostanú za 8,3 sekundy. Poznáme ale maximálnu rýchlosť, a to až 185 km/h. Bežne sú elektromobily obmedzené na 150-160 km/h (mimo tých najvýkonnejších).
Výrobca tvrdí, že na najrôznejšie druhy nárazov z ľubovoľného uhla systém reaguje okamžitým odpojením vysokého napätia (v ráde milisekúnd), čím je batéria zabezpečená a nehrozí riziko vzniku požiaru.
Na nabíjanie bude slúžiť konektor v prednej maske s CCS portom a možnosťou 11 kW nabíjania striedavým prúdom (AC) a nezvyčajným 87 kW výkonom na DC nabíjačkách. Z 10 na 80 % kapacity batérie sa má MG5 Electric nabiť za 40 minút. Unikátom v tejto cenovej triede je možnosť využívania V2L, teda možnosť čerpania elektriny z batérie pre elektrické zariadenia. Maximálne do 2,2 kW.
O bezpečnosť sa stará systém MG Pilot, súbor rôznych bezpečnostných systémov ako systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDW), núdzový brzdový asistent (EBA), asistent pre jazdu v dopravnej kolóne (TJA), sledovanie dopravných značiek, adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá apod.. MG5 Electric má aj niekoľko kamier, ktoré umožňujú 360° pohľad okolo vozidla.
Potešia aj LED svetlomety, sú vraj z 80 LED diód. Interiér je pomerne jednoduchý, nechýba však pomerne veľký, 10,25″ IPS displej infotainmentu. Natočený je na vodiča. Displej je aj pred vodičom v kupole. Výrobca síce tvrdí, že digitálny prístrojový štít má 12,3″, no LCD displej vo vnútri je viditeľne menší, 7-palcový.
Okolo celého interiéru je LED podsvietenie Eco-Blue, modrá linka idúca aj cez výduchy ventilácie. Sedadlá Zero Gravity majú byť veľmi pohodlné. Samozrejmosťou je podpora Android Auto a Apple CarPlay, ale aj mobilná appka MG iSmart Lite pre vzdialené ovládanie či kontrolu stavu vozidla.
MG5 Electric kúpite na našom trhu ešte tento rok s cenou od 35 500 €, resp. 39 300 € za verziu Excite. Aj pri tomto modeli ponúka výrobca záruku 7 rokov, alebo 150 000 km na batériu a pohonnú jednotku.