Spoločnosť Meta (Facebook) od budúceho roka zruší cielenú reklamu k polarizujúcim témam ako náboženstvo, politika a sexuálna orientácia.
Facebook posledné roky značnou mierou prispel k polarizácii spoločnosti. Stalo sa to aj na základe cielených reklám, ktoré boli namierené na konkrétne sociálne bubliny a následne mohli byť takýmto spôsobom ovplyvnené voľby po celom svete.
Facebook bude tento druh reklám obmedzovať pri citlivých témach, ktoré môžu polarizovať spoločnosť. Nové pravidlá začnú platiť od 19. januára 2022. Podobný krok urobil Facebook už v roku 2018, kedy odstránil viac ako 5 000 možností cielených reklám, aby sa predišlo zneužitiu.
Čo sa týka konkrétnych príkladov, cielené reklamy sa nebudú môcť týkať LGBT kultúry, židovských sviatkov či reklám spojených so zdravotnými témami.
Iba pripomíname, že tento krok neznamená, že sa takéto reklamy nebudú môcť objavovať na Facebooku. Nebudú však môcť byť využité v rámci cielených kampaní.
Takýto veľký krok samozrejme ovplyvní aj množstvo organizácií a marketingových agentúr. Tie mohli používať cielenú reklamu na vyvolanie pozitívnej zmeny v spoločnosti. Teraz budú o túto možnosť ochudobnení.
Ovplyvní to logicky aj množstvo neziskových organizácií, ktoré sú odkázané práve na cielené reklamy a príspevky. Na druhej strane, v minulosti sa objavili prípady, kedy bola cielená reklama zneužitá na podporu antisemitizmu.
Zároveň Facebook ponúka aj ďalšie nástroje na zameranie sa na rôzne skupiny a sociálne bubliny.