Reklama

Messenger prináša nové formy konverzácií

Zdroj | Meta
Richard Pliešovský
Zdroj | Meta
Zdroj | Meta

Spoločnosť Meta, pod ktorú patrí Facebook a četovacia služba Messenger, začala testovať možnosť vytvárania komunitných četov v aplikácii Messenger.

Nová funkcia umožní zakladať v skupinách hromadné čety aj hovory. Takto budete môcť pozvať používateľov, aby sa k skupine a jej konverzáciám pripojili. Novinka dostala názov Komunitné čety. O čo presne ide?

Komunitné čety umožnia budovať v skupinách pevnejšie väzby a rozvíjať témy vo všetkých formátoch, teda nielen textových, ale i pomocou audia a videa. Novinka takto spája to najlepšie z Messengeru a facebookových skupín, vďaka čomu sa budete môcť spájať a komunikovať tak, ako vám to najlepšie vyhovuje.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pomôže to napríklad vtedy, keď chcete začať konverzáciu na určitú tému a získať odpovede v danom okamihu, namiesto toho, aby ste čakali, až sa ostatní vyjadria k ich príspevku. V skupine na Facebooku budete môcť zaradiť čety do kategórií. Takto rýchlo nájdu ostatní členovia to, čo ich zaujíma. Napríklad skupina Bibione bude mať kategóriu „Najnovšie správy“ s četmi venovanými vydaniu aktuálnemu dianiu v známom letovisku, napríklad informáciami o prebiehajúcom maratóne, plážovom volejbale, ohňostroji, či Septemberfeste.

Správcovia dokážu spustiť otvorený čet s členom skupiny, čet o udalostiach pre výlety alebo stretnutia, čet pre administrátorov určený iba na prezeranie a oznamovanie aktualizácií v rámci celej skupiny a čet určený iba pre administrátorov pre spoluprácu s administrátormi a moderátormi. Správcovia môžu vytvárať audio kanály, aby členovia skupiny mohli zdieľať komentáre k udalostiam vysielaným naživo, resp. získavať podporu v reálnom čase. Aktuálne sa môže do audio kanála pripojiť súčasne až 30 používateľov, účastníci majú možnosť zapnúť si video.

Pozrite si

Po Meta už aj Google. Na Slovensku spustí novú metódu boja proti dezinformáciám

S ohľadom na verejnú povahu komunitných četov, vyvinula Meta viacero nástrojov, ktoré správcom pomáhajú ľahko spravovať čet aj audio. Ide napríklad o možnosť moderovania, kde patrí blokovanie, utlmenie, alebo pozastavenie členstva v skupine, či odstránenie členov alebo nežiadúcich správ. Funkcia Admin Assist umožňuje správcom nastaviť vlastné kritériá, ktoré automaticky pozastaví používateľa, odstráni nahlásené správy a zastaví odosielanie správ od neprispôsobivých členov, alebo správ s obsahom porušujúcim pravidlá.

Členovia komunitných četov môžu tiež kedykoľvek nahlásiť správy správcom skupiny, ale i spoločnosti Meta, zablokovať používateľov a, samozrejme, opustiť čet.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.