Spoločnosť Meta, pod ktorú patrí Facebook a četovacia služba Messenger, začala testovať možnosť vytvárania komunitných četov v aplikácii Messenger.
Nová funkcia umožní zakladať v skupinách hromadné čety aj hovory. Takto budete môcť pozvať používateľov, aby sa k skupine a jej konverzáciám pripojili. Novinka dostala názov Komunitné čety. O čo presne ide?
Komunitné čety umožnia budovať v skupinách pevnejšie väzby a rozvíjať témy vo všetkých formátoch, teda nielen textových, ale i pomocou audia a videa. Novinka takto spája to najlepšie z Messengeru a facebookových skupín, vďaka čomu sa budete môcť spájať a komunikovať tak, ako vám to najlepšie vyhovuje.
Pomôže to napríklad vtedy, keď chcete začať konverzáciu na určitú tému a získať odpovede v danom okamihu, namiesto toho, aby ste čakali, až sa ostatní vyjadria k ich príspevku. V skupine na Facebooku budete môcť zaradiť čety do kategórií. Takto rýchlo nájdu ostatní členovia to, čo ich zaujíma. Napríklad skupina Bibione bude mať kategóriu „Najnovšie správy“ s četmi venovanými vydaniu aktuálnemu dianiu v známom letovisku, napríklad informáciami o prebiehajúcom maratóne, plážovom volejbale, ohňostroji, či Septemberfeste.
Správcovia dokážu spustiť otvorený čet s členom skupiny, čet o udalostiach pre výlety alebo stretnutia, čet pre administrátorov určený iba na prezeranie a oznamovanie aktualizácií v rámci celej skupiny a čet určený iba pre administrátorov pre spoluprácu s administrátormi a moderátormi. Správcovia môžu vytvárať audio kanály, aby členovia skupiny mohli zdieľať komentáre k udalostiam vysielaným naživo, resp. získavať podporu v reálnom čase. Aktuálne sa môže do audio kanála pripojiť súčasne až 30 používateľov, účastníci majú možnosť zapnúť si video.
S ohľadom na verejnú povahu komunitných četov, vyvinula Meta viacero nástrojov, ktoré správcom pomáhajú ľahko spravovať čet aj audio. Ide napríklad o možnosť moderovania, kde patrí blokovanie, utlmenie, alebo pozastavenie členstva v skupine, či odstránenie členov alebo nežiadúcich správ. Funkcia Admin Assist umožňuje správcom nastaviť vlastné kritériá, ktoré automaticky pozastaví používateľa, odstráni nahlásené správy a zastaví odosielanie správ od neprispôsobivých členov, alebo správ s obsahom porušujúcim pravidlá.
Členovia komunitných četov môžu tiež kedykoľvek nahlásiť správy správcom skupiny, ale i spoločnosti Meta, zablokovať používateľov a, samozrejme, opustiť čet.