Daimler a jeho dcérska spoločnosť Mercedes-Benz predstavili druhú plne elektrickú dodávku s trojcípou hviezdou na prednej maske po modeli Vito E-Cell z roku 2010. Mercedes-Benz eVito príde na trh o pol roka, nasledovať ho majú i ďalšie modely v roku 2019 ako Citan či Sprinter.
Okrem samotného eVita boli na worhshope eDrive@VANs predstavené aj myšlienky na zlepšovanie celého ekosystému elektrických dodávkových automobilov. Súčasťou vývoja majú byť aj samotní zákazníci a ich potreby. Práve v spolupráci s nimi bol vytvorený aj Mercedes-Benz eVito.
„Sme presvedčení o potrebe elektrického pohonu v našich dodávkach, hlavne v centrách miest,“ povedal Volker Mornhinweg, šéf of Mercedes-Benz Vans. Práve v centrách veľkomiest si má nájsť miesto aj eVito, keďže viaceré európske či svetové metropoly ohlásili úplný zákaz dieslových automobilov vo svojich centrách.
eVito sa pritom od svojich súrodencov na naftu v takmer ničom navonok neodlišuje. Má rovnaký dizajn, predná maska je identická, no vzadu by ste hľadali výfuk márne.
Pod kapotou je elektromotor s výkonom 84 kW (112 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Maximálna rýchlosť je 120 km/h. Mercedes-Benz eVito má pritom nosnosť 1,073 tony. V predaji budú dve verzie A2 s kapacitou úložného priestoru 6 m³ a A3 s kapacitou 6,6 m³.
Batéria má kapacitu 41,4 kWh. Na jedno nabitie výrobca sľubuje dojazd plne naloženého auta na 150 kilometrov, v zimnom či veľmi teplom počasí to má byť 100 km. Pre mestské jazdenie je to vcelku postačujúce. Nabitie batérie má trvať 6 hodín v domácich podmienkach.
Pozitívnou informáciou pre záujemcov má byť aj cena, ktorá má štartovať na sume 39 990 € (bez dane) a pre nemecký trh. V Nemecku už bola pritom dnešným dňom spustená možnosť predobjednania. Prvých 1 000 kusov dostane grátis aj Wallbox na rýchlejšie nabíjanie.
Nemecká spoločnosť Hermes s Daimlerom uzavrela dohodu na dodanie až 1 500 elektrických eVito a eSprinter modelov do roku 2020.