Po novej Triede S sa luxusným interiérom napokon môže pochváliť aj jeho plne elektrický príbuzný. Nový Mercedes-Benz EQS bude v prvom rade disponovať obrovským infotainment systémom MBUX Hyperscreen, ale aj netradičným dôrazom na zvukový prejav a kvalitu vzduchu v interiéri.
Pripravovaný plne elektrický sedan Mercedes-Benz EQS bude prekvitať nielen luxusom, ale aj technológiami. Ukazuje to séria nových záberov na jeho interiér, na ktorých vám hneď do oka padne obrovský infotainment systém. To je však iba špička celého technologického ľadovca tejto novinky.
Daimler ešte začiatkom roka na výstave CES 2021 predviedol unikátny infotainment systém, alebo lepšie povedané digitálnu palubnú dosku s megalomanským, no výštižným názvom Hyperscreen. V praxi ide o 56“ digitálnu palubnú dosku tvorenú viacerými displejmi. Teraz ju konečne vidíme osadenú v pripravovanom plne elektrickom EQS.
Hyperscreen bude tvoriť dvojica 12,3“ a jeden 17,7“ OLED displej, samozrejme však iba vo vyššej výbave nového modelu. V základnej výbave bude EQS využívať rovnakú palubnú dosku s centrálnym displejom a digitálnym kokpitom, aký využíva aj vynovená nedávno predstavená Trieda S. Niet sa čomu čudovať, aj podľa slov Mercedesu ide o blízkych príbuzných.
Trojicu displejov Mercedes umiestnil pod jedno sklo so šírkou 141 centimetrov tvarované pri teplote 650°C. Súčasťou tejto vrstvy bude aj 12 vibračných motorčekov, ktoré budú posádke poskytovať haptickú odozvu na interakciu s dotykovou obrazovkou. Vodič bude mať primárne k dispozícii aj hlasové ovládanie, ktoré aktuálne podporuje celkovo 27 jazykov.
Pri tak veľkej sklenenej ploche a spoliehaní sa na displeje je otázna pripravenosť Hyperscreen systému na škrabance, odtlačky a viditeľnosť na priamom slnku. Mercedes tvrdí, že špeciálna vrstva nanesená na sklo má výrazne uľahčiť jeho čistenie a zároveň zvýšiť jeho odolnosť. O viditeľnosť obrazoviek sa zas postará jedna multifunkčná kamera a jeden senzor svetla, pomocou ktorých bude systém aktívne upravovať jas celého MBUX systému.
Špecialitou nového infotainmentu bude vysoká miera individualizácie. Systém má prispôsobovať obsah na obrazovke podľa okolností, zvykov vodiča a jeho aktuálnych potrieb. EQS bude neustále počas jazdy monitorovať stav vozidla, interiéru a okolia pomocou 350 senzorov a niekoľkých ďalších antén. Špeciálne monitorovať bude dokonca aj pozíciu pedálov, rýchlosť a rekuperáciu.
Na základe týchto dát bude EQS schopný vytvárať zvukový prejav vozidla, k čomu použije zvukový systém Burmester zložený z 15 reproduktorov s celkovým výkonom 710 wattov. Fanúšikovia tichej plne elektrickej jazdy budú mať k dispozícii režim Vivid Flux, jemný zvukový prejav ponúkne režim Silver Waves a fanúšikovia športovejšej jazdy sa budú môcť tešiť na režim Roaring Pulse, ktorý Mercedes do elektromobilu doplní neskôr s aktualizáciou softvéru.
Do výbavy okrem toho EQS dostáva aj nový vzduchový filtračný systém s názvom „Energizing Air Control Plus“, ktorého súčasťou je aj HEPA filter. Novinka tak dokáže odfiltrovať prachové mikročastice, peľ, baktérie a vírusy, ktoré dokáže spolu s oxidom siričitým, oxidom dusíka a ďalšími nepríjemnými zápachmi odfiltrovať aj z interiéru.
O kvalite ovzdušia dnu i vonku bude EQS informovať posádku na jednej z trojice obrazoviek. V prípade prejazdu cez znečistenú oblasť môže systém posádke navrhnúť zatvorenie okien a aktiváciu vnútorného obehu vzduchu. Ak by dôkladná filtrácia vzduchu a jej riadenie inteligentným softvérom nestačila, Mercedes špeciálne pre interiér nového EQS vytvoril vôňu No.6 MOOD Linen, ktorá má pripomínať vôňu figovníka obklopeného čerstvým, chladným vzduchom.