Mercedes-Benz dnes ráno predstavil ďalší športový variant svojho existujúceho plne elektrického modelu. Do rodiny AMG privítal luxusný sedan EQE.
Daimler plánuje do roku 2030 prekonvertovať svoju vlajkovú loď Mercedes-Benz na čisto elektrickú značku, čoho výsledkom je pomerne rapídne tempo predstavovania nových modelov a ich ďalších variant. To je prípad aj nového modelu Mercedes-AMG EQE, ktorého základná verzia bola predstavená len na jeseň minulého roka.
O silný pohon nemal núdzu ani pôvodný variant, ktorý ponúkal maximálny výkon 385 kW (516 koní) so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Variant AMG to ale vo vyššej verzii posúva ešte ďalej, k čomu v oboch výkonnostných verziách pridá športovo ladený podvozok a špeciálne ladený batériový manažment prepojený so športovými jazdnými režimami Sport a Sport Plus.
Základný variant AMG EQE 43 4MATIC ponúkne výkon 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 858 Nm, vďaka čomu sa z 0 na 100 km/h dostane za 4,2 sekundy (potrebných je však aspoň 50 % batérie. Maximálku bude mať obmedzenú na 210 km/h.
Vyšší variant AMG EQE 53 4MATIC+ ponúkne v základe výkon 460 kW (626 k) a krútiaci moment 950 Nm, s ktorými pri 70 % stave batérie dosiahne stovku za 3,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 220 km/h.
Tí najnáročnejší si budú môcť k variantu AMG EQE 53 4MATIC+ priplatiť aj balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý zvýši jeho výkon na 505 kW (687 k), krútiaci moment na 1 000 Nm a maximálku na 240 km/h. Z 0 na 100 km/h sa tento top-end variant dostane za 3,3 sekundy.
Nové verzie sú vybavené 328-voltovou batériou s kapacitou 90,6 kWh, ktorú bude tvoriť 10 modulov a 360 článkov. Elektromobil bude možné nabíjať maximálnym výkonom 170 kW, čo v praxi znamená získanie 180-kilometrového dojazdu zhruba v priebehu 15 minút na nabíjačke.
Dojazd týchto luxusných športiakov by sa mal podľa metodiky WLTP pohybovať niekde na úrovni 444 až 518 kilometrov. To je však samozrejme údaj nameraný pri bežnej jazde, pravdepodobne s využitím všetkých možností šetrenia batérie. Pri športovej jazde a maximálnom využití elektrického potenciálu bude AMG EQE celkom určite potrebné nabíjať oveľa častejšie.
Samozrejmosťou aj pri AMG variante je nadštandardný interiér, ktorý si bude možné formou príplatkovej výbavy rozšíriť napr. aj o unikátny infotainment systém MBUX Hyperscreen, ktorý sa taktiež dočká špeciálnych športových funkcií.