Britský McLaren predstavil svoj najnovší počin, nový hybrid, z ktorého ale môžu byť mnohí sklamaní, mnohí ale naopak nadšení. Dizajnom pripomína dnes už legendárny, ale starý model P1. Nový McLaren Artura ale ponúkne zaujímavejšiu výbavu.
McLaren Artura dizajnom výrzane pripomína pôvodný hybrid, model P1 z roku 2013. Automobilka sa zjavne chce držať svojho dizajnérskeho podpisu a tak aj Artura bude mať otvor svetlometov prechádzajúci do nárazníka
McLaren vraj využil maximum uhlíkových vlákien, aby bola výsledná hmotnosť novinky čo najnižšia. Hoci ide o superšportové auto s hybridným pohonom, vďaka materiálom a minimalizácii všetkého možného má Artura menej ako 1,5 tony!
Pod kapotou je celkom nový benzínový 3-litrový šesťvalec s usporiadaním do V, no pod 120 stupňami. Využíva dve turbá a produkuje 430 kW (585 k) a 585 Nm krútiaceho momentu. Súčasťou pohonného ústrojenstva je ale aj elektromotor s výkonom 70 kW (95 k) a 225 Nm.
Celkovo výrobca udáva výkon sústavy na 500 kW (680 k) a 720 Nm. O pohon elektromotora sa však stará iba 7,4 kWh batéria, takže na čisto elektrický pohon prejde iba niekoľko desiatok kilometrov, aby som bol presný 30, no v reáli to bude možno iba 20 km. Čo by ale človek mohol čakať od 130 kg vážiaceho elektrosystému (motor + batéria)?
Batériu je možné nabíjať iba palubnou AC nabíjačkou, nabitie do 80% kapacity ale trvá neuveriteľných 2,5 hodiny! Našťastie Arture nechýba rekuperácia energie počas jazdenia.
Na stovku zrýchli za 3 sekundy, 200 km/h dá za 8,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 330 km/h. Maximálna rýchlosť na čisto elektrický pohon je 130 km/h.
Samozrejmosťou je automatická prevodovka, je dvojspojková a má 8 stupňov, no ako azda jediná na svete, nemá spätný chod, vďaka čomu je aj menšia a ľahšia. McLaren Artura tak nemá spiatočku. Na chod dozadu využíva elektromotor, ktorý sa vie jednoducho otáčať aj opačne. Čo ale keď je miniatúrna batéria vybitá?
Vo vnútri McLaren veľmi nešetril. Ten je, samozrejme, luxusný, hoci minimalistický. Infotainment systém využíva 8-palcový displej, nechýba mu ani podpora Apple CarPlay či Android Auto. Ovláda sa pomocou akejsi korunky ako z náramkových hodiniek na bočnej strane.
Z bezpečnostných prvkov využíva adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, aktívne svetlomety apod. Autonómne systémy v takomto vozidle ale nečakajte.
Zaujímavé sú určite aj špeciálne pneumatiky s Pirelli Cyber Tyre so zabudovaným čipom komunikujúcim so systémami automobilu. Navyše Artura má v pneumatikách aj unikátny systém na redukciu hluku – PNCS.
Novinka príde na trh ešte tento rok s cenou od 185 000 libier čo je zhruba 212 525 eur.