Reklama

Majitelia Tesiel sa hanbia za svoje autá, lepia na nich logá Audi či Mazdy

Zdroj | Sponsorspew / Reddit
Stanislav Vinc
Zdroj | Sponsorspew / Reddit
Zdroj | Sponsorspew / Reddit

Ešte donedávna bol Elon Musk kontroverznou osobnosťou len v oblasti technológií a sociálnych sietí. Dnes už však majú jeho aktivity v politike prakticky globálny dopad a vidieť to aj na cene akcií automobilky Tesla, ktorých hodnota už niekoľko týždňov prudko klesá.

Vozidlá značky Tesla sa stali kvôli Muskovi natoľko nepopulárne, že sa za ne sa hanbia už aj ich majitelia. Začalo to nálepkami a pokračuje vizuálnym maskovaním áut.

Už v čase prvých verejne známejších kontroverzií Elona Muska, sa na internete objavili fotografie niekoľkých vozidiel značky Tesla s nálepkou „Kúpil som si ho skôr, než som vedel, že je Elon šialený“. Dnes sú už tieto nálepky natoľko populárne, že sa ich denne len na jednom z e-shopov predajú stovky.

Obsah pokračuje pod reklamou

Niektorí majitelia Tesiel však zašli ešte ďalej a rozhodli sa, že sa už na cestách nechcú k Tesle vôbec hlásiť. Logo automobilky odstránili a niektorí ho nahradili logom iného výrobcu – viac či menej úspešne.

Zdroj | Stonk King / X

Obrovský Cybertruck si so žiadnou Toyotou zrejme nikto len tak ľahko nepomýli, no Model S, 3, X alebo Y s logom Honda, Mazda alebo Audi? Dovolíme si povedať, že v bežnej premávke by si väčšina vodičov by nič zvláštne nevšimla. Majitelia „zamaskovaných“ Tesiel si dali záležať, okrem výmeny loga pridali aj označenia modelov a motorizácii, čím sa im podarilo vytvoriť celkom presvedčivú kamufláž.

Kreativita ľudí však nemá medze, najmä ak ide o tiché protesty a posmešky. Na sociálnych sieťach sa začali objavovať videá, v ktorých ľudia s projektormi pripevnenými na palubnej doske po zotmení hľadajú na cestách vozidlá Tesla Cybertruck, aby na ich kufre premietli uštipačné texty, ako napríklad „Najčastejšie zvolávaný pickup v roku 2024 (podľa Google AI)“ či „Nie, cena vajec neklesá, no cena tohto kusu šrotu rozhodne áno“.

Spotrebiteľské protesty sú len zriedka dlhotrvajúce a ešte zriedkavejšie majú aj reálny dopad na úspešné spoločnosti. Zdá sa však, že Elon Musk prekročil rubikon a zničil dobré meno automobilky, ktorej úspešné naštartovanie záujmu celého sveta o elektromobilitu sa nedá poprieť.

Jedinou záchranou pre Teslu by v tomto bode mohlo byť už iba odstúpenie Elona Muska z vedúcej pozície a jeho presunu do úzadia s tým, že by do čela spoločnosti dosadil človeka, ktorý sa bude od všetkých jeho politických aktivít dištancovať. Napokon, nebolo by to historicky prvýkrát, čo sa veľká automobilka musela dištancovať od kontroverzných politických postojov svojho vedenia.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.