Reklama

Má Hyundai elektromobil pre každého? Vyskúšali sme jeho 3 elektrické modely!

TECHBOX

Test troch áut od jednej značky a navyše len s elektrickým pohonom, to ste ešte u nás nevideli. Nie je to náhoda. V redakcii sme si povedali, že sa bližšie pozrieme práve na elektrické portfólio Hyundai. Má tento juhokórejský výrobca už dnes elektromobil pre každého?

Ak zvažujte kúpu elektrického auta, rozhodne si pozrite náš test a naše video s modelmi Hyundai KONA Electric, IONIQ 5 a IONIQ 6. Možno aj vďaka nám nájdete svojho favorita medzi elektromobilmi Hyundai.

Obsah pokračuje pod reklamou

Vedeli ste, že Hyundai začal svoj prvý elektromobil na Slovensku predávať už koncom roka 2016? Bol to model IONIQ Electric, ktorý už vtedy vzbudil obrovskú pozornosť. Veľkým hitom však bolo aj neskôr predstavené prvé elektrické kompaktné SUV – KONA Electric.

A práve tento rok dorazila celkom nová generácia tohto veľmi obľúbeného modelu od Hyundai. V našom trojteste máme Hyundai KONA Electric dokonca v pútavom príplatkovom laku Meta BLue Pearl a rovno vo výbave Electric+, teda v tej najvyššej.

V prípade modelu KONA Electric máte na výber batérie s kapacitou 48,4, alebo 65,4 kWh. V našom prípade máme práve tú väčšiu. S ňou podľa metodiky WLTP môžete prejsť 514 resp. 454 kilometrov. Prečo hovoríme o rozdielnych hodnotách? Väčšiu prejdenú vzdialenosť dosiahnete so 17-palcovými diskami, nie s príplatkovými 19-tkami.

Vedeli ste, že pri elektromobiloch platí, čím väčšie disky kolies, tým nižší dojazd? V našom prípade máme obuté 19-ky, a tak je teoretický dojazd nižší.

Dobrou správou je, že batériu viete nabíjať výkonom až 101 kW. V ľudskej reči by ste mali svoj elektromobil na DC nabíjačke nabiť z 10 na 80% za 41 minút. Od 80 % nabíjací výkon už klesá, no keďže chceme so všetkými tromi elektromobilmi vyraziť so 100 % kapacitou, na nabíjačke si ešte počkáme.

To, že Hyundai KONA Electric je najnovší z trojice modelov ihneď zistíte, keď si sadnete za volant a zahľadíte sa na zakrivený panoramatický displej pred vami, v ktorom sú integrované dva 12,3″ displeje. Úplne nová grafika tak na prístrojovom ako aj dotykovom displeji infotainmentu je jemnejšia, prívetivejšia a treba uznať, že odozvy systému sú výrazne rýchlejšie a plynulejšie.

Hyundai novú generáciu infotainmentu nazýva ccNC (Connected Car Navigation Cockpit), nechýbajú tu OTA aktualizácie systému a ani možnosť vzdialeného prístupu cez aplikáciu aj s podporou digitálneho kľúča, ktorý by mal fungovať dokonca aj s vašimi Apple Watch. Áno, toto auto viete odomknúť aj hodinkami!

Druhým elektromobilom v našom je teste je Hyundai IONIQ 5. Ten priniesol medzi elektromobily úplne nový vietor. Prekvapuje karosériou, ktorá doslova klame telom. Vyzerá ako hatchback, no je to skôr mestský crossover s poriadnym priestorom vo vnútri. Dizajn modelu si s ničím iným na ceste nezameníte, napriek tomu, že je z našej trojice najstarším, pôsobí futuristicky a nadčasovo.

Aj v tomto prípade sa môžete rozhodnúť medzi dvojicou batérií, môžete mať základnú 58 kWh batériu, alebo batériu s kapacitou až 77,4 kWh, ktorú máme aj my. Ide pritom o najmodernejší 800-voltový systém. A áno, aj v tomto prípade dojazd závisí od toho, aké veľké disky máte. A nielen to, dojazd ovplyvňuje aj pohon, jednoducho menej zájdete so štvorkolkou (čo bude aj náš prípad).

Obsah pokračuje pod reklamou

Naopak, dojazd zas zvýšia takéto digitálne spätné zrkadlá. V našom prípade by sme s 20-palcovými diskami teoreticky mali prejsť 454 kilometrov. Realita však bude teraz nižšia, keďže teplota sa blíži k 0 stupňom. Aby ste si vedeli modely porovnať, tak v tomto prípade môžete na DC nabíjačke nabíjať výkonom až 240 kW! Batériu tak viete nabiť z 10 na 80% len za 18 minút! Samozrejme, takýto výkon musí poskytnúť aj nabíjací stojan. Tento v teste umožňoval nabíjať výkonom „len“ 175 kW.

Za volantom Hyundai IONIQ 5 zistíte, že tu je niečo inak. Interiér je výrazne vzdušnejší, môže za to najmä moderné využitie elektrickej platformy s rázvorom až 3 metre. Je tu napríklad aj vychytávka – posuvný stredový tunel, a tak máte miesto aj medzi vami a spolujazdcom, kľudne na pracovnú tašku či batoh.

Bezdrôtové nabíjanie je umne schované v spomínanej posuvnej stredovej konzole. Je dobré vedieť, že sedadlá môžete napríklad počas nabíjania sklopiť až do polohy ležmo, dokonca viete ovládať zadný rad sedadiel elektricky z pozície vodiča. K pocitu priestrannosti a akejsi obývačky na kolesách navodzuje aj biely interiér.

Aj tu interiéru dominuje dvojica 12,3-palcových displejov, ale pozor, po stranách nájdete ďalšie dva displeje. Áno, v IONIQ 5 máme plne digitálne spätné zrkadlá, ktoré reálne dokážu znížiť spotrebu približne o 1 kWh na 100 km! Je zaujímavé s nimi jazdiť, chce to chvíľu zvyku, no s nimi máte pocit, že skutočne sedíte v aute budúcnosti. Mimochodom dopriať si ich môžete aj pre model IONIQ 6.

Hyundai IONIQ 5 je zároveň najvýkonnejším modelom v našom teste, má pohon predných a zadných kolies, a teda dvojicu elektromotorov. Spoločný výkon je až 239 kW, čiže 325 koní. A je to cítiť. Je dobré spomenúť, že elektrické modely Hyundai vám umožnia páčkami pod volantom nastaviť stupeň rekuperácie, pri najvyššej ani nemusíte brzdiť, brzdí sa elektromotorom.

A poďme k tretiemu elektrickému Hyundai-u, štýlovému streamlineru Hyundai IONIQ 6. Prekvapuje vás jeho vzhľad? Pôsobí mimoriadne dynamicky, je to jednoducho elektrická štýlovka, za ktorou sa na ceste otočíte.

Aj v tomto prípade viete mať, rovnako ako pri IONIQ 5, najvyššiu kapacitu batérie 77,4 kWh. S ňou však viete podľa metodiky WLTP prejsť až 614 kilometrov! A to práve, ak si vyberiete zadný pohon, namiesto pohonu 4×4, menej výkonnú verziu elektromotora či menšie kolesá, ako máme aj na našom aute s priemerom 18″. Aj v tomto prípade viete elektromobil nabíjať výkonom až 240 kW.

Mimochodom, nabíjame vďaka kartičke Charge myHyundai, na ktorú sa určite opýtajte u predajcu Hyundai. Stačí vám jedna karta na obrovské množstvo nabíjacích sietí po celej Európe.

IONIQ 6 je mimoriadne pohodlným štýlovým elektrickým sedanom. Fascinovať vás bude, aké je tu ticho, nielen preto, že sedíte v elektromobile. Totiž tento elektromobil má koeficient odporu vzduchu len 0,21, a to sa odzrkadľuje na tom, že jednoducho vzduch okolo vás obteká, bez toho aby vás aj aerodynamický hluk nejako výrazne rušil.

Vy si tak viete naplno užiť komfort na palube vrátane prémiového audiosystému BOSE. Páči sa nám aj ambientné podsvietenie naprieč celým interiérom. Aj tu interiéru dominuje dvojica 12,3-palcových displejov, i keď staršej generácie. Nechýbajú však ani v tomto prípade OTA aktualizácie či Hyundai LIVE služby, kde si viete cez displej vyhľadať ONLINE POI body, pozrieť počasie a podobne.

Obsah pokračuje pod reklamou

Head-up displej je i tu príjemným spoločníkom, no určite oceníte rôzne asistenčné systém vrátane aktívneho monitorovania mŕtveho uhla či inteligentný tempomat využívajúci aj navigačné dáta. Vďaka tomu vie predvídať zákruty a terén cesty, prispôsobuje im rýchlosť či dokáže prispôsobiť a upraviť rýchlosť aj podľa rýchlostných limitov. To, čo oceníte, že v jazdnom pruhu vás drží priam dokonale.


Akú majú elektromobily spotrebu v meste, na diaľnici či na okreskách?

To sme sa rozhodli otestovať na trase smerom na Červený kameň, miesto kam vám odporúčame vyraziť s rodinou v akomkoľvek ročnom období! Začneme jazdou po Bratislave.

Máme za sebou prvú časť našej trasy preplnenou Bratislavou. A aké sú naše spotreby? Prešli sme 20 kilometrov a KONA Electric to dala so spotrebou 20,8 kWh/100 km, IONIQ 5 mal 20,7 kWh/100 km a IONIQ 6 to dal so spotrebou len 16,9 kWh/100 km! V meste bol tak najúspornejším elektromobilom z trojice práve IONIQ 6. Poďme skúsiť aj diaľnicu…

Tu už máme za sebou diaľničný úsek z Bratislavy cez nový obchvat D4 a späť pod D4 a D1 do Senca. Celkovo sme prešli 45 km, pričom tu si najlepšie viedol Opäť viedol IONIQ 6 so spotrebou 18,9 kWh/100 km. Nasleduje KONA Electric so spotrebou 22,6 kWh/100 km a na treťom mieste skončil IONIQ 5 so spotrebou 22,9 kWh/100 km. Aj na týchto výsledkoch vidieť, komu diaľnica najlepšie sedí!

Dorazili sme na Červený Kameň, pričom na poslednej trase mali naše elektromobily takéto spotreby: Hyundai IONIQ 6 mal 19,6 kWh/100 km, KONA Electric dosiahla 21,7 kWh/100 km a IONIQ 5 skončil so spotrebou 23,4 kWh/100 km.

Chcete poznať aj celkové spotreby počas nášho testu (a ešte oveľa viac)? Pozrite si naše video…

Najdostupnejší elektromobil Hyundai KONA Electric začína sume na príjemných 41 990 € po uplatnení aktuálneho bonusu. Hyundai IONIQ 5 začína na cene 47 490 € po uplatnení bonusu a Hyundai IONIQ 6 žačína na sume 46 490 € aj po uplatnení bonusu. Tak čo, ktorý elektromobil z našej trojice by ste si vybrali?

Obsah pokračuje pod reklamou
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.