Reklama

Lunaz chcú vdýchnuť život automobilovým klasikám elektrifikáciou

Zdroj | lunaz.design
Juraj Recký
Zdroj | lunaz.design
Zdroj | lunaz.design

Spoločnosť Lunaz chce zachrániť britské automobilové klasiky elektrifikáciou. Začínajú s Rolls-Royce a Jaguarom.

Jon Hilton, generálny riaditeľ Lunaz, pôsobil ako technický inžinier v Roll-Royce, neskôr v Renault F1, kedy práve táto stajňa s jazdcom Fernandom Alonsom získala dve cenné trofeje. Hilton sa do projektu elektrifikácie klasík pustil, aby zachránil dnes už legendárne automobily. „Vdýchnuť nový život klasikám je inžinierstvo v najčistejšom zmysle,“ povedal.

Zdroj | lunaz.design

Spoločnosť Lunaz, so sídlom v Silvertone, ponúka celú škálu britských luxusných a športových automobilových klasík v elektrifikovanej verzii. Ako prvé z dielne vzíde 8-miestny Roll-Royce Phantom V z roku 1961. Nasledovať budú Roll-Royce Cloud z 1956 a Jaguar XK120 z 1953, ktorý bol v čase uvedenia na trh najrýchlejším predávaným automobilom na svete.

Zdroj | lunaz.design

Bližšiu špecifikáciu výrobca zatiaľ tají. Ceny začnú na 350-tisíc britských libier, teda približne 400-tisíc eur. Rezervácie začnú v novembri. Niektoré modely bude možné objednať len osobnou návštevou výrobcu. Elektrifikované modely budú vybavené rýchlonabíjaním, regeneratívnym brzdovým systémom, kontrolou trakcie či tempomatom, v ponuke tiež budú originálne laky exteriéru a interiérové prvky.

Proces pretvorenia klasiky na elektrifikovanú klasiku začína dôkladnou analýzou tvaru, hmotnosti a jazdnej dynamiky. Pôvodný pohonný systém sa odstráni a spraví sa 3D sken veterána, aby mali inžinieri referenčný model v mierke. Nasleduje reštaurovanie modelu v tej miere, že sa ručne opravujú všetky nedostatky a nátery sa nanášajú na priamo na kov. Okrem už spomenutých súčasných systémov sa zapracuje tiež satelitná navigácia, Wi-Fi a súčasný infotainment.

Zdroj | lunaz.design

Lunaz zachovávajú čo najviac z pôvodných modelov, napríklad uzáver palivovej nádrže, ciferníky, či prieduchy, no niektoré časti musia pre elektrifikáciu inovovať, aby zvládli silu elektrického motora. Menia sa tak brzdy, zavesenie kolies a riadenie.

Zakladateľ spoločnosti David Lorenz povedal, že hlavnou myšlienkou celého projektu je záchrana týchto klasík pre ďalšie generácie. Podľa Lorenza totiž práve tieto automobily budú v ich pôvodných vyhotoveniach časom legislatívne zakázané.  „Chcem, aby Jaguar z roku 1953 bol mojím denným autom,“ povedal Lorenz. „Preto zoberieme históriu a dáme jej svetlú budúcnosť. Inovujeme a vyrábamé autá, ktoré sú použiteľné, majú svoju dynamiku a sú špičkou pre vodičov milujúcich klasiku.“

Zdroj | lunaz.design

Všetky automobily z dielne Lunaz sú ručne vyrábané. Tím sa podarilo zostaviť zo známych mien naprieč celým automobilovým svetom od Formula 1, cez Aston Martin, Jaguar, Volkswagen až po McLeren.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.