Spoločnosť Lucid sa dostala do povedomia okolia až svojím odvážnym elektromobilom, ktorý má konkurovať i Tesle. Najnovšie má mať Lucid Air úplne odhlučnenú kabínu.
Lucid Air má byť ďalší poriadny elektromobil, ktorý má byť silnou konkurenciou práve pre Teslu. Jeho cena, ktorá sa ale pohybuje na úrovni 100 000 dolárov je odvážna. Inžinieri spoločnosti preto musia priniesť v každom ohľade len to najlepšie.
Lucid si je toho vedomý, ďalšou vlastnosťou, ktorá ho bude odlišovať od ostatných značiek má byť aj dokonalé odhlučnenie kabíny. Na svojom blogu opísali celý tento postup.
Pri bežných autách máme jednu „výhodu“. Motor automobilu je natoľko hlučný, že do určitej miery prehlučí i ostatné rušivé zvuky, medzi ktoré patrí odpor vzduchu a hluk, ktorý nastáva počas jazdy na vozovke. Spôsobuje ho hlavne drsný povrch cesty.
Lucid Air, ale aj iné elektromobily však disponujú elektrickými motormi, a teda hluk tvorený pohonnou jednotkou je v tomto prípade zanedbateľný, a do úvahy prichádzajú práve posledné dva menované faktory.
Preto sa spoločnosť zamerala na odizolovanie týchto zvukov. Nebolo to ale jednoduché. V luxusnejších radoch aút automobiliek už môžeme aj dnes nájsť riešenie, a tým je aktívne potláčanie hluku. To sa ale zameriava len na už spomínané fosílne motory, ktoré vydávajú stále tie isté zvuky.
Inžinieri Lucidu teda museli vymyslieť technológiu, ktorá by stíšila zvuky tvorené okolím, a teda narážajúcim vzduchom a nerovnomernou vozovkou. A tie nie sú vždy identické. Blog by ale predsa nevznikol, keby si zamestnanci s týmto problémom neporadili. Lucid Air sa spolieha na početné množstvo senzorov umiestnených na aute, 11 reproduktorov, niekoľko digitálnych signálnych procesorov či špeciálne vyvinutý softvér.
Ďalším problémom bol výber typu skla, ktorý by sa v elektromobile nachádzal. Práve sklo bude totiž pokrývať veľkú plochu Lucidu Air. Pre zachovanie čo najtichšieho interiéru padol výber na tri materiály. Tvrdené sklo, vrstvené bezpečnostné sklo a akustické laminované sklo. Po vykonaní testov sa víťazom stal posledný menovaný materiál.