LG predstavilo v Južnej Kórei výnimočný televízor. V čase, keď sa nevyužíva je obrazovka zakrytá reproduktormi a vyzerá ako dizajnový doplnok. Zdá sa, že LG kopíruje veľkého konkurenta. Samsung totiž niečo vzdialene podobné ponúka v lifestylových modeloch The Frame.
Ide o 65-palcový model LG 65ART90, ktorý je súčasťou série OLED Evo Object Collection. Podľa všetkého ide o mierne upravený model LG 4K OLED Evo G1.
Televízor má kovový rám, ktorý môžete zavesiť na stenu, položiť na zem, alebo len tak ležérne oprieť o stenu. Za látkovým poťahom je integrovaný 4,2-kanálový 80 W audio systém. Poťah môže byť v béžovej, sekvojovej alebo zelenej farbe s „akustickou“ látkou od spoločnosti Kvadrat.
Punc výnimočnosti na LG ART90 robí pohyblivý kryt, ten zakryje obrazovku v čase nevyužívania. Podobne, ako rolovateľný OLED TV LG, aj tento model má režim Line View, ktorý vysunie len časť obrazovky. To sa využije napríklad pri počúvaní hudby, alebo podcastov.
LG niekoľko rokov pracovalo na koncepte kombinácie OLED s posuvnými reproduktormi. V roku 2018 podalo patentovú prihlášku, z ktorej vyplynulo, že chce použiť posuvné reproduktory na menenie pomeru strán na OLED TV medzi 21:9, 16:9 a 4:3 podľa prehrávaného obsahu. LG malo rozbehnuté aj ďalšie koncepty prémiových televízorov, napríklad wallpaper OLED, ktorý bol ukončený začiatkom tohto roku.
LG na svojej stránke uvádza: „Zákazníci môžu nastaviť pohyblivý kryt nahor a nadol pomocou špeciálneho diaľkového ovládača. Úpravou polohy krytu podľa situácie alebo vkusu môžete vytvoriť riadkové zobrazenie, ktoré vidí iba časť obrazovky, a úplné zobrazenie, ktoré celú obrazovku. V riadkovom zobrazení, aj keď nepozeráte televíziu, ho možno použiť ako režim náhľadu či hudby. Pri plnom zobrazení si môžete vychutnať tému exkluzívnu pre kolekciu objektov LG OLED EVO.“
LG 65ART90 sa začne predávať v Južnej Kórei už koncom decembra. Cena, samozrejme, nie je nízka. Za túto technologickú novinku zaplatíte zhruba 8 500 dolárov (9,9 milióna wonov). Dostupnosť na globálnych trhoch nebola potvrdená.