Keď som si preberal nový Lexus LC 500 Convertible, neveril som. Neveril som, že už dnes si môžete kúpiť kabriolet, ktorý vyzerá akoby prišiel z budúcnosti. A ten pocit je stále intenzívnejší, je to láska na prvý, druhý aj tretí pohľad.
Lexus LC 500 sme si už v redakcii vyskúšali, statili sme slová. Mal však pevnú strechu. A práve model LC 500 Convertible urobil už z i tak nádherného auta z budúcnosti ešte väčší skvost, za ktorým sa obzrel úplne každý!
Nech sa na nový Lexus LC 500 Convertible poziete z akéhokoľvek uhla, je to kus krásneho auta. Doslova umelecké dielo na kolesách, ktoré akoby práve niekto vystrihol zo skice auta budúcnosti, ktoré má prísť o desať rokov neskôr. Spredu pôsobí mimoriadne dravo, neprehliadnuteľná predná maska s výraznými striebornými mriežkami nechá vyniknúť logo Lexus, ktoré ukrýva radarový tempomat. O technológie pod kapotou totiž nie je žiadna núdza.
Hlavný dizajnér Tadao Mori opísal nový Lexus takto: „LC je nesmierne obdivované auto a získalo mnoho medzinárodných ocenení za dizajn. Keby sme pokazili tento nezabudnuteľný vzhľad, nikdy by nám to nebolo odpustené! A pamätajte, že kabriolet musí vyzerať rovnako nádherne s otvorenou aj zatvorenou strechou. Je to dvojnásobne náročné.“ Súhlasíme, keď sa na novinku pozriete bez strechy, rovnako vám berie dych, ako keď elektronicky uzavriete auto plátenou strechou.
Obrovské 21-palcové disky v striebornom prevedení len podčiarkujú výnimočnosť modelu. Paradoxne Lexus bol na nich mimoriadne komfortný. Režim jazdy si pritom viete efektne prepínať páčkou vedľa digitálneho prístrojového panela.
Nebude vodič, ktorý nevyskúša režim Sport alebo Sport+. Tento kabriolet je totiž počuť, aby nie. Pod kapotou máte 5-litrovú V8-čku s výkonom až 464 koní. Šliapnutie na plyn bude na dennom poriadku, z 0 na 100 km/hod vystrelíte za 5 sekúnd. Ja som si dynamickú jazdu nesmierne užíval, a to pritom bežne milujem pohodlie a jazdím predpisovo.
Tu sa to nedá, zvuk motora vás privíta už pri prvotnom naštartovaní. Ak vstávate ráno o šiestej do práce, zobudíte okolie. No ale prečo nie, Lexus LC 500 Convertible si zaslúži pozornosť. Dokonca je k dispozícii zvukový generátor, ktorý prenáša zvuky motora do interiéru cez palubnú dosku, zatiaľ čo klapka vo výfuku zvýrazňuje športový zvuk motora. Nie je to nerealistické, naopak. Daňou za výkon je však spotreba. Na tú papierovú zabudnite, reálne budete jazdiť za približne 15 litrov/100 km.
Jazdu si užijete však len vo dvojici. Zadný rad sedadiel je tak maximálne pre deti do 10 rokov, aj tu sa takmer môj syn za mňa už nezmestil. Ale je to nevýhodou? Ani nie, kabriolet si i tak užijú najlepšie tí, čo sedia vpredu.
Ak sa vrátim k dizajnu, nemám mu čo vytknúť. Každá krivka, hrana ja tu navrhnutá tak, aby ste dostali veľkolepý a pútavý dravý dynamický celok. Pod prednými svetlami nechýba nasavánie vzduchu, rovnako ako za širokými dverami. Mimochodom, potešia vás aj ukryté kľučky do tela karosérie, ktoré sa vysunú po odomknutí auta. Ešte aj u na vás zasvieti logo Lexus.
Zozadu pôsobí Lexus LC 500 Convertible mimoriadne mohutne. Doslova široké ramená i tu skrášľujú obrovské svetlomety roztiahnuté nielen horizontálne, ale aj vertikálne. Bežne sa mi takéto riešenie veľmi nepáči, tu je to extrémne pôsobivé. Pridajte k tomu výrazné chrómové olemovanie dvojice výfukov a ostré línie karosérie, jednoducho je to radosť pozrieť sa pre každé oko.
Napíšem to takto, krajší kabriolet som na našich cestách nevidel a ak budete mať tú možnosť šoférovať ho, bude to obrovský zážitok. Najmä počas slnečných dní precítite výkon, komfort ale vďaka stiahnutej streche aj okolie.
A práve stiahnutie resp. zatvorenie strechy je veľkým zážitkom tiež. Ovládač má vlastný kryt, ktorý otvoríte, akoby ste štartovali stíhačku a stlačíte. Trvá to len 15 sekúnd a z bežného kupé máte kabriolet.
Zároveň takéto riešenie pomáha nechcenému otvoreniu či zatvoreniu strechy za jazdy. Hneď vedľa ovládania strechy máte aj možnosť ovládania okien, pričom v režime kabriolet je efektné, ak sú stiahnuté aj tie.
Lexus LC 500 Convertible je tak použiteľný počas celého roka, no najviac si ho užijete so stiahnutou strechou na dovolenke. Veľkým prekvapením je kvalita zvuku práve s otvorenou strechou. Nie je to však náhoda, v testovanej verzii nechýbal audiosystém Mark Levinson Premium Surround s 13 reproduktormi. Nádherné, ako si viete pri otvorejnej streche užiť vaše obľúbené skladby, kľudne plné dunivých basov.
Kvalitným zvukom to však nekončí, ja si pri slove Lexus vždy predstavím luxus. A platí to aj v tomto kabriolete. Interiér je totiž plný kože a prešívania, kombinácia červenej mu mimoriadne svedčí. Osobne by som si vybral presne túto kombináciu interiéru. Všetko, čoho sa dotknete je potiahnuté kožou!
Nádherné, čisté, luxusné, ľahko udržiavateľné. Samozrejmosťou je uzamykateľná priehradka pred spolujazdcom, čo je dobré, ak idete do reštaurácie a chcete si aj pri otvorenej streche nechať v aute nejaké cennosti.
Na ovládanie multimediálneho systému využívate dotykovú plochu v stredovej konzole. Ak ste Lexus ešte nevlastnili, budete si musieť zvyknúť. Dotyková plocha je mimoriadne citlivá, ale po chvíli si budete rozumieť. Nechýbajú však ani hardvérové tlačidldá pre vyvolania najdôležitejších položiek menu a čo je skvelé, volič hlasitosti je otočný.
Mne však trochu prekážal volič automatickej prevodovky, osobne by som ho uvítal pred ovládaním multimédií. Takto pri nahmataní tlačidiel systému často najskôr zavadíte práve o automat. Na volič si pritom položíte ruku aj ke’d ovládate klimatizáciu, CD som radšej neskúšal vkladať.
Potešujúce je, že navigačný systém Lexus Premium Navigation s 10,3-palcovým širokouhlým displejom je prehľadný, aj keď grafika by mohla byť vzhľadom na exteriér a interiér auta modernejšia a futuristickejšia. Zaujímavo pôsobia aj analógové hodiny vpravo od displeja.
Rozhodne poteší konektivita Apple CarPlay a Android Auto. Čo vás ale dostane je inteligencia systému, a to najmä pri klimatizácii a vyhrievaní/odvetrávaní sedadiel. Totiž systém automaticky detekuje či ste v aute, či sedíte na sedadle a podľa okolitého prostredia sa snaží vytvoriť vám maximálne pohodlie práve inteligentným nastavením napríklad ventilovania sedadiel, ak je vonku teplo a máte otvorenú strechu.
Dokonca tu nechýba ani technológia Nanoe, ktorá uvoľňuje do kabíny negatívne nabité častice, aby sa vyčistil vzduch a odstránil pach zo sedadiel.
A samozrejme nechýbajú ani asistenčné systémy. K dispozícii je Lexus Safety System+, ktorý obsahuje okrem množstva asistentov aj dynamický adaptívny tempomat , či s systém varovania pri opustení jazdného pruhu, ale aj praktický asistent pre jazdu v jazdnom pruhu.
Lexus LC 500 Convertible je jednoducho neprehliadnuteľný športový a mimoriadne luxusný kabriolet, ktorý púta pozornosť. Ak sa vám páči, tak z vašej peňaženky resp. vášho účtu si vezme minimálne 113 000 €, no jeho cena sa kľudne môže vyšplhať aj o takmer 10 000 eur vyššie.
Za verziu Lexus LC 500 Convertible SPORT + zaplatíte 122 000 €. Úprimne? Ak by som tie prachy mal a miesto v garáži tiež, ani by som sa nepozrel po inom modeli, šoférovať Lexus LC 500 Convertible bol totiž pre mňa zážitok, na ktorý budem dlho spomínať.