Leto beží v plnom prúde a naše mobilné zariadenia dostávajú poriadne zabrať. Niekedy však nepochopiteľne vypovedia službu. Spísali sme preto zoznam najbežnejších porúch a jednoduchý spôsob, pomocou ktorého identifikujeme vzniknutý problém.
Ako zistíme, či má náš smartfón poškodený displej?
- Displej nič nezobrazuje a ak áno, nevieme čo.
- Displej nereaguje na naše dotyky.
Ako zistíme, či máme smartfón poškodený vodou?
- Vyteká z neho voda.
- Keď pripojíme nabíjačku, vyhodí ističe na celej ulici.
Ako zistíme, či sa nám smartfón nadmerne zahrieva?
- Nedokážeme ho udržať v ruke.
- Keď ho dáme podržať manželke, pustí ho na zem. Vtedy nám príde vhod bod číslo jeden.
Ako zistíme, že sme minuli všetky mobilné dáta?
- Ideme na rande naslepo zo zoznamky. Keď sa partner/parnerka neohlási ani po niekoľkých hodinách, nemusíme myslieť hneď na to najhoršie. Skontrolujme si radšej aktuálny zostatok dát v smartfóne.
- Tesne potom ako sme nafotili fotky nášho života, nám smartfón nenávratne zmizne v 200 metrov hlbokom kaňone. Čo čert nechcel, mobilné dáta sa deň predtým minuli a na cloud sa do zálohy neodoslala ani jedná fotka.
Ako zistíme, že nepoznáme heslo na sociálnu sieť?
- Po preinštalovaní operačného systému sa niekoľko hodín neúspešne pokúšame prihlásiť na obľúbenú sociálnu sieť.
- Keď nám služba zablokuje prístup, zo zúfalstva hodíme telefón o stenu. Vtedy nám príde vhod bod číslo jeden.
Na záver sme ako bonus pre vás pripravili inteligentnú identifikáciu niektorých obľúbených zariadení.
Ako zistíme, že používame Windows?
- Aktualizácia systému sa spustí vždy v tej najnevhodnejšej chvíli.
- Po aktualizácii nejde niekoľko programov. Zásadne tie, kvôli ktorému sme počítač zapínali.
- Antivírus objaví malvér. Po preinštalovaní celého systému nakoniec zistíme, že škodlivým kódom bol samotný antivírus.
Ako zistíme, že máme počítač Apple?
- Musíme zadávať heslo tak často, až máme pocit, že pracujeme v CIA.
- Na klávesnici márne hľadáme známe tlačidlá, napríklad Delete, keď posúvame myškou dole, kurzor ide hore a opačne.
- Externý harddisk nechce spolupracovať s počítačom, lebo… Apple.
Ako zistíme, že máme smartfón Huawei?
- Všetky nami zadávané heslá sa vzápätí objavia na Dark webe.
- Nepochopiteľne sa zvýši dátová spotreba.
- Začnú nám vo veľkom chodiť e-maily v čínštine.
Ako zistíme, že máme Samsung Galaxy Fold?
- V peňaženke nosíme doklad o zaplatení zariadenia.
- Pravidelne čítame TECHBOX, aby sme zistili začiatok predaja tohto „revolučného“ smartfónu.
Technika nám vie pripraviť množstvo prekvapení a pokazí sa presne v tej chvíli, keď to najmenej potrebujeme. Ale aj tak to nie je nič, voči našej stratenej schopnosti používať vlastnú hlavu.
Naše tipy vám samozrejme nepomôžu dostať sa z najhoršieho, opraviť prasknutý displej, alebo prinútiť inžinierov programovať tak, aby ich zariadenia ľudia dokázali v praxi plnohodnotne používať. No s úsmevom ide vždy všetko akosi ľahšie.