Reklama

Lancia neumrela! Na cestách budeme za ňou otáčať hlavy

Zdroj | Lancia
Richard Pliešovský
Zdroj | Lancia
Zdroj | Lancia

Známy taliansky výrobca automobilov Lancia, ktorý má za sebou 117-ročnú históriu, ohlásil koncom minulého roka návrat na scénu. Teraz sa dozvedáme prvé konkrétne informácie, ktoré ukazujú, ako bude vyzerať finálny model.

Koncept Lancia Pu+Ra HPE predstavuje dlho očakávaný, mierne oneskorený reštart dizajnu a technologickej vízie značky na nasledujúcich desať rokov. Koncept môžeme vnímať ako kombináciu prvkov a vízií, ktoré sa pretavia do budúcich Lancií. Samozrejme, nepredstavuje presnú šablónu ako budú komerčné modely Lancií vyzerať.

Obsah pokračuje pod reklamou

Odkiaľ sa vzal ten čudesný názov? Pu+Ra znamená čistý a radikálny, označenie HPE znamená High Performance Electric, no zároveň výrobca odkazuje na rovnakú skratku, ktorú používal už v 70. rokoch pre Lanciu Beta na označenie verzie High Performance Estate.

Odkaz minulosti nájdeme tiež v zadných horizontálnych žalúziách, takmer identické mala športová Lancia Stratose. Zelená farba exteriéru obsahuje teplý zlatý tón vyrobený s pigmentmi najnovšej generácie, no zároveň vzdáva hold historickej Lancii Flaminia Azzuro Vincennes. Lancia Pu+Ra HPE je jedinečná pri pohľade zhora, čo je škoda. Pri pohľade z výšky totiž uvidíte kruhovú strechu, ktorá je inšpirovaná architektonickými prvkami, tie sa v rôznych variáciách používajú v celom vozidle.

Pozrite si

Lancia vstáva z popola, zmení sa na plne elektrickú značku

Systém infotainmentu poháňa systém Sound Air Light Augmentation (SALA), funguje spolu s virtuálnym rozhraním HALL a umožňuje vodičovi a jeho pasažierovi prispôsobiť si vnútorné prostredie vozidla dotykom tlačidla, alebo hlasovým príkazom. Výrobca prezradil, že prvým sériovo vyrábaným modelom, ktorý toto rozhranie využije bude mestský crossover Ypsilon.

Zdroj | Lancia

Elektrické pohonné ústrojenstvo by si malo poradiť s dojazdom do 700 km (WLPT). Batérie sa vďaka rýchlonabíjaniu nabijú na 80 % len za 10 minút. To sa však stane až koncom tohto desaťročia, keď sa objavia prémiové sedany a hatchbacky modelu Delta. Tieto elektromobily budú založené na modulárnej platforme Stellantis STLA.

Spomínaný Ypsilon bude debutovať ako elektromobil a plug-in hybrid, premiéru má naplánovanú koncom tohto roka a bude zdieľať rovnakú platformu ako Fiat 500 súčasnej generácie. Hybrid bude v predaji do roku 2028, vtedy príde nová elektrická Delta. Odvtedy bude Lancia predávať iba plne elektrické automobily. Po Ypsilone sa ešte pred Deltou objaví luxusná vlajková loď Lancia Gamma.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.