Reklama

Lacný európsky elektromobil konečne konkuruje „číňanom“

Zdroj | Citroen
Richard Pliešovský
Zdroj | Citroen
Zdroj | Citroen

Citroën C3 prichádza už v štvrtej generácii a s plnou parádou. Koncern Stellantis predstavil Citroën e-C3. Tento obľúbený model prichádza presne v správny okamih a do správnej triedy. Okrem toho má v talóne ďalší žetón, ktorý môže výrazne pomôcť rozšíreniu elektromobilov.

Áno, tušíte správne, ide o veľmi dobre nastavenú cenu, ktorá určite osloví aj našich motoristov. Zvlášť, ak sa bude montovať na Slovensku.

Citroën C3 v minulom roku predstavoval 11 % trhu mestských áut v Európe. Od prvej generácie modelu (v roku 2002) sa predalo viac ako 5,6 milióna kusov C3.

Obsah pokračuje pod reklamou

Citroën ë-C3 sa inšpiroval konceptom Oli. Ide teda o malý mestský 5-dverový hatchback, štylizovaný do podoby crossoveru. Okrem nového dizajnového jazyka značky a nového oválného loga na nás čakajú technologické novinky.

Elektromobil ponúkne dojazd až do 320 km na jedno nabitie vďaka 44 kWh LFP batérii. Napriek nižšej cene Citroën nešetril na možnostiach rychlonabíjania, ë-C3 totiž zvládne až 100 kW nabíjacieho výkonu. V ideálnych podmienkach si batériu nabijete z 20 na 80 % len za 26 minút. V základe však rátajte, že získate len 7 kW palubnú nabíjačku. Tá vám nabije batériu z 20 na 80 % za 4 hodiny a 10 minút. Za príplatok získate 11 kWh nabíjačku, kde si to isté nabijete za 2 hodiny a 50 minút.

Automobil je poháňaný 83 kW (113 k) elektromotorom so zrýchlením z nuly na stovku za 11 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 135 km/h.

Citroën ë-C3 má posunutý prístrojový štít bližšie k prednému sklu, podobne ako to vidíme pri i-Cockpite od Peugeotu. Displej je jednoduchý, ako v súčasných Citroënoch, čo nie je najlepšie riešenie, dúfajme, že sa to v ďalších faceliftoch zmení. Displej dostal meno Head Up Display. Riešený je tak, že sa vodič nepozerá priamo na displej, ale na premietané údaje, čiže má pocit, ako by šlo o head-up displej.

Hlavná obrazovka má 10,25“ a okrem bežných funkcií ponúkne za príplatok bezdrôtové zrkadlenie smartfónu. V základnej výbave si mobil spárujete cez appku My Citroën Play with Smartphone Station, ktorá ponúka prístup k navigácii, hudbe, rádiu a hands-free telefonovaniu.

Napriek nízkej cene sa koncern nesnažil priniesť model len to nevyhnutné. Novinka ponúka napríklad zahŕňa mäkké odpruženie, ktoré Citroën zvyčajne používa pre väčšie modely. Cestujúci na predných sedadlách majú oproti predchádzajúcej generácii o 30 mm viac miesta na hlavu. Objem batožinového priestoru je 310 l, medzi podbehmi kolies je široký 101 cm.

„Toto je najdôležitejší štart pre značku Citroën za posledných 10 rokov,“ povedal generálny riaditeľ Citroënu Thierry Koskas. „Toto je nový spôsob, ako porušiť konvencie trhu. Európsky elektromobil za 23 000 eur? Neexistuje.“ Je to naozaj tak. Rýchlejšiemu rozšíreniu elektromobilov chýbajú modely s priaznivou cenovkou a dobrým dojazdom. Tieto požiadavky bez problémov spĺňa práve ë-C3. Aktuálne stojí priemerný európsky elektromobil okolo 30 000 eur.

Zdroj | Citroen

Koľko za toto sympatické vozidlo zaplatíte? Cena bude začínať na sume 23 300 eur, čiže pôjde naozaj o tvrdú ranu čínskym automobilkám, ktoré sa zameriavajú na cenovo dostupné automobily.

Kto hľadá ešte lacnejšiu verziu, dočká sa. Značka plánuje cenovo výhodnejšiu elektrickú C3 začiatkom roka 2025, cena vraj bude začínať od 20 000 eur, tam však treba počítať so zníženým dojazdom zhruba do 200 km.

Obsah pokračuje pod reklamou
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.