Snímač pohybu Microsoft Kinect sa postaral bezmála o revolúciu v ovládaní hier. Doteraz ho však výrobca ponúkal len k svojej hernej konzole Xbox 360. Objavilo sa viacero neoficiálnych hackov, resp. riešení, ako pohybom ovládať aj počítač. Niektoré boli skôr bizarné, iné vyzerali naopak veľmi nádejne. S hackmi je našťastie koniec, Microsoft už tvrdo pracuje na oficiálnej verzii Kinectu pre Windows.
O počítačovej verzii Kinectu sa špekuluje hádam už od uvedenia tohto ovládača pre Xbox 360. Microsoft špekulácie potvrdil uvoľnením beta SDK balíčka pred pár mesiacmi, takže vývojári sa mohli dať do práce. Minulý týždeň výrobca pre nedočkavých zverejnil aj aké-také informácie o hardvéri. Na optimalizácii senzoru pre počítače sa tvrdo pracuje, dokončenie projektu a štart komerčného predaja je naplánovaný na začiatok roka 2012. Čo sa týka doterajších zmien oproti predchodcovi z Xboxu, počítačový Kinect bude mať kratší USB kábel a čo je dôležitejšie, bude schopný snímať pohyby používateľa aj na kratšie vzdialenosti. Hranica je stanovená na 50 centimetrov, časom by mala klesnúť o ďalších 10 cm. Čo sa týka využiteľnosti, tej sa medze nekladú – ako najrozumnejšie znie napríklad ovládanie prezentácie či prehrávača pri sledovaní filmu, keď myš nie je poruke. Ešte viac by sa Kinect hodil na pohybové ovládanie počítačových hier, či to však Microsoft dovolí, je otázne – existenčne by tým totiž ohrozil predaj svojej hernej konzoly, ak by ju tým úplne nezabil.
Zdroj a foto: engadget.com, geeky-gadgets.com, Microsoft Blog