Reklama

Kia Niro EV pozná svoj finálny dizajn aj parametre

Zdroj | Kia
Števo Porubský
Zdroj | Kia
Zdroj | Kia

Po tom, čo Kia prekvapila svet na CES 2018 s konceptom Niro EV, sme sa teraz dočkali aj jeho sériovej podoby. S konceptom má žiaľ spoločný iba názov, všetko ostatné je iné.

Pozrite si

Kia Niro EV – elektromobil, o akom ste (ne)snívali

Ak si pamätáte koncept z úvodu tohto roka, určite aj vás zaujal LED displej v maske chladiča, nezvyčajné (na Kiu) predné svetlá, či minimalistické spätné zrkadlá.

Zdroj | Paul Tan’s Automotive News

Teraz si toto všetko odmyslite, pozrite sa na klasickú Kiu Niro a máte nový model na čisto elektrický pohon, Niro EV. Nový model sa tak od toho existujúceho nelíši prakticky v ničom zásadnom.

Pozrite si

Kia Niro – hybridný crossover

Zdroj | Kia

Predná maska je plná, Niro EV nepotrebuje chladiť ani nasávať čerstvý vzduch pre motor. V nej si našiel miesto nabíjací konektor. Mierne sa zmenil aj celý predný i zadný nárazník či ďalšie detaily. Ide tak o rovnaký prerod na elektromobil, aký zažil model Kia Soul a Soul EV.

Aktuálny model Kia Niro

Zdroj | Kia
Zdroj | Kia

Takže hoci Kia zverejnila iba zábery exteriéru novinky, interiér bude na 99% totožný s tým, ktorý je v klasickom modeli Niro. Motyka ale môže vystreliť. Na predstavení v Južnej Kórei mali vozidlá zatmavené všetky sklá, takže možno Kia chystá nejakú tú zmenu.

Interiér Kia Niro

Zdroj | Kia

Len ťažko sa ale dočkáme interiéru, aký bol predstavený na CESe, takže môžeme zabudnúť na odomykanie tvárou a hlasom, 5G pripojenie či umelú inteligenciu. Kia Niro EV z výstavy CES 2018 je tak skôr ukážkou toho, čo nás čaká o niekoľko rokov.

https://www.youtube.com/watch?v=fuev0fvPiEM

Pod kapotou bude Niro EV zas totožné s modelom Hyundai Kona Electric. Ponúkne tak 136, alebo 204-koňový elektromotor (podľa kapacity batérie) s krútiacim momentom 395 Nm a maximálkou 155, resp. 167 km/h.

K dispozícii má byť dvojica Li-Pol batérií – 40 (presne 39,2 kWh) a 64 kWh. S tou prvou prejde podľa automobilky 300 km, s druhou 450 km podľa WLTP. Podľa juhokórejských meraní je to ale 240 km a 380 km. Reálny dojazd tak môže byť niekde medzi týmito hodnotami.

Zdroj | Kia

Za necelú hodinu by sa mala batéria nabiť na 80% kapacity v prípade použitia rýchlonabíjačky DC. Z bežnej 230V zásuvky to má trvať vyše 9,5 hodiny.

Podľa viacerých zdrojov sa v Európe dočkáme Kia Niro EV v septembri tohto roka. Oficiálneho uvedenia sa má dočkať na parížskom autosalóne. Na domácom trhu sa pritom začne predávať v druhej polovici tohto roka.

Zdroj | Kia
Zdroj | Kia
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.