Reklama

Kia má nové malé elektrické SUV EV5 s dojazdom stovky kilometrov

Zdroj | Kia
Števo Porubský
Zdroj | Kia
Zdroj | Kia

Juhokórejská Kia predstavila dlho očakávaný model EV5, menší model od obra EV9. Podobajú sa dizajnom exteriéru, ale aj interiéru. Rozdielom bude veľkosť, dojazd, ale aj cena.

Nová Kia EV5 a jej dizajn sme mohli vidieť už vyše pol roka dozadu, oficiálne ho automobilka predstavila koncom leta. Odvtedy sme čakali na spresnenie technických parametrov. Dodnes.

Zdroj | Kia
Obsah pokračuje pod reklamou

Dnes je už Kia EV5 kompletne známa. Známe je však aj to, že do Európy jej to potrvá. Najskôr sa objaví na domácom a čínskom trhu. Novinka je postavená na známej platforme e-GMP, ktorá je základom aj pre modely EV9 či EV6.

Aj napriek tomu sme sa pri menšom modeli nedočkali 800 V architektúry, ale len klasickej 400 V s 150 kW DC nabíjaním. V podvozku je osadená 64 kWh (58 kWh využiteľných) batéria, ktorá vo vyšších verziách môže mať ešte slušnejších 88 kWh (81 kWh využiteľných). Z 30 na 80 % kapacity batérie sa tak novinka nabije za 27 minút.

Zdroj | Kia

Na jedno nabitie prejde Kia EV5 s menšou batériou 530 km, s väčšou až 720 km. Nejde však o WLTP, ale čínske CTLC štandardy merania. Reálne tak môžeme počítať s dojazdom okolo 400, resp. 600 km.

O chod sa stará buď motor vpredu s výkonom 160 kW (214 k) – 195 kW (261 k), alebo dva motory, vpredu i vzadu s celkovým výkonom 230 kW (308 k) – 225 kW (302 k). Rozdielne hodnoty sú kvôli rôznym verziám pre čínsky a pre juhokórejský trh. Ktorá verzia dorazí k nám zatiaľ nie je známe.

Zdroj | Kia

Interiér vozidla Kia ukázala už koncom leta, v ňom sa nezmenilo nič, ani zvláštna sedačka spolujazdca vpredu siahajúca až nad stredový tunel. Samozrejmosťou je connected car Navigation Cockpit, nový infotainment od Kie s dvojicou 12,3″ displejov. Ďalší 5″ displej nájdete na ovládaní klimatizácie. Za príplatok bude možné EV5 vybaviť aj head-up displejom s rozšírenou realitou.

Zdroj | Kia

Nechýba i-Pedal, možné ovládanie jazdy iba jediným pedálom vďaka masívnej rekuperácii a množstvo asistenčných systémov vrátane Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2). Určite poteší aj systém V2L pre napájanie externých elektrických zariadení. Kia zároveň plánuje aj v EV5 využívať V2G na napájanie domácnosti.

Zdroj | Kia

Kia EV5 má na dĺžku 4,615 m čo z novinky robí menšie SUV. To sa ale môže hodiť do mesta, kde si stále viac fanúšikov hľadajú práve takéto malé mestské SUV. V predaji sa vraj dočkáme aj top verzie GT. O nej ale výrobca viac neprezradil. Rovnako nevieme ani ceny, hoci pre aspoň tamojšie trhy.

Zdroj | Kia
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.