Prvý plne elektrický model automobilky Kia zo série EV sa uprostred svojho životného cyklu dočkal vítaného osvieženia. Na prvý pohľad poteší oko novou prednou maskou, samotných vodičov zas vyšším dojazdom.
V pôvodnej verzii bol uvedený na trh v auguste 2021 a od tej doby sa z neho predalo kumulatívne zhruba 210-tisíc kusov. Nová verzia radu 2025 by mala v čoraz kompetitívnejšom prostredí e-mobility tieto predaje ešte podporiť.
Nová Kia EV6 si v základe zachováva svoj pôvodný tvar dynamického crossoveru, vďaka novej prednej maske sa ale bude výraznejšie podobať na svojho väčšieho súrodenca EV9, ako aj na pripravovaný model EV3. Zatiaľ čo profil auta vylepšia nové zliatinové disky, vzadu sa nemení prakticky nič zásadné.
Viac zmien vidieť opäť v interiéri a to najmä vďaka novému volantu, na ktorom už logo Kia nie je umiestnené v strede. Menej viditeľnou novinkou pri ňom je už motoricky nastaviteľný stĺpik, vďaka čomu bude nová EV6 pocitovo o niečo luxusnejšia. Dopomôže tomu aj mierne upravený zvyšok interiéru s 2-tónovým sfarbením.
Dvojica 12,3″ displejov tvoriaca palubný displej a infotainment systém, zostáva po hardvérovej stránke bez zmeny. Kia doň ale nasadila už nový CCNC systém, ktorý ponúka rýchlejšie reakcie, bezdrôtové aktualizácie, hlasové ovládanie a bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto.
Vylepšená mala byť aj bezdrôtová nabíjačka, v ktorej by sa už smartfóny nemali počas jazdy tak veľmi pohybovať po ploche. Na vybraných trhoch bude nová EV6 podporovať aj odomykanie prostredníctvom digtálneho kľúča Apple CarKey. Štartovať ho zas bude možné pomocou nového snímača odtlačkov prstov pri volante.
Po stránke asistentov a bezpečnosti bude nová verzia vybavená aj bočnými parkovacími senzormi, digitálnym spätným zrkadlom pre lepší výhľad dozadu, senzorom držania volantu a vylepšeným parkovacím asistentom na diaľku.
Kľúčovou novinkou z motorického pohľadu, je nová batéria so zvýšenou kapacitou 84 kWh, ktorá vystrieda súčasnú 77,4 kWh verziu. Jej papierový dojazd podľa metodiky WLTP, ktorá sa v našich končinách využíva, v tejto chvíli ešte nepoznáme. Kórejská metodika, ktorá je v porovnaní s tou európskou prísnejšia, ale modelu pripísala už tak slušný dojazd 494 kilometrov.
Rýchlosť nabíjania zostáva bez zmeny, pri výkone 350 kW (z ktorých EV6 akceptuje 250), sa batéria dostane z 10 na 80 % v priebehu 18 minút. Podobne je to aj so samotným pohonom, kde verzia s pohonom zadných kolies ponúkne výkon 168 kW (225 k) a verzia s pohonom všetkých štyroch kolies výkon 239 kW (320 k).
Oficiálny debut má nová Kia EV6 zatiaľ za sebou iba v Austrálii a Južnej Kórei, kde si ju je možné už aj objednať. Príchod nového faceliftu na náš trh teda zatiaľ nebol oficiálne potvrdený a teda zatiaľ nepoznáme ani jeho cenu pre náš kontinent. Očakávať sa však dá zrejme jej mierne zvýšenie.