Automobilka Volvo má za sebou ďalší úspech. Uviedla, že jeden z jej troch pripravovaných elektrických modelov, konkrétne Volvo FH Electric, úspešne dokončil nezávislý test energetickej účinnosti.
Test prebiehal na 343 kilometrov dlhej trase známej ako Green Truck Route. Práve táto trasa sa často využíva na testovanie nákladných vozidiel, pretože zahŕňa rôzne diaľnice, kopcovité terény a užšie cesty. Išlo tadiaľ plne naložené vozidlo s celkovou hmotnosťou súpravy 40 ton a konfiguráciou s tromi motormi s celkovým výkonom 390 kW.
Celkový dojazd modelu Volvo FH Electric sa odhaduje na 345 kilometrov. Vozidlo zvládlo prejsť túto trasu priemernou rýchlosťou 80 km/h, pričom v cieli mu zostala ešte nejaká energia. Dôležité je, že spotreba energie bola zhruba o 50 % nižšia ako v prípade naftovej verzie rovnakého modelu.
Konkrétna spotreba energie bola v prípade testu 1,1 kWh/km. Keďže k dispozícii budú rôzne konfigurácie s batériami od 180 kWh do 540 kWh, tak si používatelia môžu zvoliť presnú konfiguráciu, ktorá bude vyhovovať na konkrétne trasy.
Vodič uviedol, že vozidlo je tiché a ľahko sa ovláda. Reaguje dokonca lepšie ako jeho naftová verzia. Volvo počíta so scenárom, že vodič ho počas svojej obedňajšej prestávky dá trochu dobiť, čím by mal byť dojazd na úrovni 500 km.
Automobilka nenecháva nič na náhodu a koncom decembra upozornila na extrémne zimné testy modelu Volvo FH Electric v blízkosti polárneho kruhu. Volvo má technológiu na diaľkové riadenie teploty batérie s názvom Ready to Run, ktorá môže zahriať batériu a kabínu vodiča. Optimálna teplota batérie je okolo +25°C.
Spoločnosť Volvo Trucks oznámila cieľ, že do roku 2030 bude polovica jej predaja nákladných vozidiel elektrická. Modely FH, FM a FMX Electric sa začnú vyrábať v Európe v druhej polovici roku 2022.
Koncom minulého roka si najväčšia prepravná a logistická spoločnosť v severnej Európe – DFDS, objednala 100 kusov modelu Volvo FM Electric, ku ktorej neskôr pridala ďalších 25 kusov. Do elektrických kamiónov tak dáva veľkú nádej.