Reklama

Keď Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid dáva zmysel

TECHBOX

V redakcii sme mali možnosť vyskúšať si najväčšie SUV Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid, s ktorým dokážete na jazde výrazne ušetriť. Ako? Lebo spája to najlepšie z dvoch svetov pohonu, klasický benzínový motor totiž dopĺňa elektromotor.

Jazdu si pritom budete užívať v maximálnom pohodlí a za asistencie množstva technológií, ktoré vám budú nielen šoférovanie, ale i sedenie v 2. či 3. rade sedadiel neustále spríjemňovať.

Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid na ceste neprehliadnete. Robustné SUV, ideálne aj pre väčšie rodiny, zaujme už na prvý pohľad. Spredu oceníte výraznú širokú masku chladiča s 3D vzorom a s novými integrovanými LED svetlami. Všimnite si tvar písmena T, ktoré vytvárajú hlavné svetlá spolu úzkymi LED svetlometmi vo vrchnej prednej časti kapoty. SANTA FE si tak s inými rodinnými SUV rozhodne nepomýlite.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pri pohľade zboku ani neuveríte, že ide o model, ktorý si môžete dopriať so 7-miestami vo vnútri. Dynamický charakter sa tomuto veľkému SUV uprieť nedá, pričom potešia aj disky kolies s novým dizajnom pre ešte lepšiu aerodynamiku. Vďaka luxusnému balíku oceníte aj špeciálny dizajn nárazníkov či bočného obloženia vo farbe laku karosérie, všimnite si však aj výrazné chrómové prvky. Páči sa? Nám veľmi!

Aj vzadu nechýbajú nové moderné svetlá s horizontálnym členením. To, že môžete toto SUV aj nabíjať prezrádza nápis plug-in v pravej časti. A to je jedna z najväčších výhod modelu, jednoducho cez týždeň ho môžete používať ako elektromobil a cez víkend, napríklad na ceste na chatu oceníte, že máte „vždy“ plnú nádrž, nech sa vyberiete kdekoľvek. A rozhodne odporúčame začítať sa ďalej, pretože naša výsledná spotreba po týždni so SANTA FE vás prekvapí, tak ako aj nás.

Pohon modelu Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid tvorí hybridný systém zložený z benzínového 1,6 litra T-GDi s výkonom 180 koní a elektromotora s výkonom 91 koní. Kombinovaný výkon je tak 265 koní, čo dokáže s týmto autom aj pri plnom naložení pekne pohnúť. Výhodou je, že je na vás, či si budete užívať jazdu na elektrinu, na benzín alebo si zvolíte hybridný pohon. Režim si viete zvoliť stlačením jediného tlačidla EV/HEV hneď vedľa ovládania 6-stupňovej automatickej pevodovky. Mimochodom, aj tu sú k dispozícii len tlačidlá, interér je tak čistejší a priestrannejší. A aby sme boli úplní, v tomto prípade ide o pohon 4×4.

K dispozícii máte Li-Ion batériu s kapacitou 13,8 kWh, ktorú viete nabíjať aj z bežnej 230V zásuvky, vďaka dodávanej nabíjačke. V tomto prípade by vám však nabitie na plnú kapacitu trvalo približne 10 hodín, preto odporúčame siahnuť po wallboxe. V takom prípade dokážete nabíjať batériu výkonom 3,7 kW, „plnú“ máte do 4 hodín. Výrobca síce údáva výkon palubnej nabíjačky 3,3 kW, reálne nám však systém pri nabíjaní z wallboxu ukazoval vyšší výkon, a to spomínaných 3,7 kW.

My sme si nabíjanie vyskúšali s wallboxom v našej redakcii, ktorý je ideálnym riešením, ak vlastníte plug-in hybrid alebo elektromobil. Bežne prídete do práce, zaparkujete a auto si nabijete. Nemusíte tak nabíjať doma. Ak máte wallbox doma, stačí si SANTA FE nabiť po príchode z práce. Ale nemusíte tak robiť každý deň, závisí od toho, koľko denne prejdete v rámci vášho bežného režimu kilometrov.

Dojazd čisto na elektrický pohon v prípade SANTA FE totiž môže byť podľa metodiky WLTP až 58 km. Za redakciu môžeme potvrdiť, že je možné tieto hodnoty dosiahnuť aj v praxi. Reálne sa však učite môžete spoľahnúť na 40-45 km bez toho, aby ste si dávali pozor, ako efektívne čisto na eletrický pohon jazdíte.

Jazda vás bude baviť, nielen kvôli tichu v interiéri. Mimochodom, tu treba Hyundai pochváliť za mimoriadne kvalitné spracovanie automobilu a vynikajúce odhlučnenie. Totiž, ak jazdíte na elektrinu, o to viac počujete prípadné nežiadúce zvuky. Tu sa našťastie nekonajú.

My sme s Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid dochádzali do redakcie zo Senca, teda blízkeho satelitu Bratislavy. Jedna cesta vrátane diaľnice D4 má 23 km, a tak keby sme chceli, dokážeme denne dochádzať do a z práce len na 1 nabitie batérie. Ak však máte v daný deň aj nejaké pracovné stretnutie a nestíhate sa nabiť, nevadí, fungujete s benzínovým pohonom, ideálne v hybridnom režime, kedy sa počas jazdy nabíja aj batéria.

Obsah pokračuje pod reklamou

Výhodou je, že môžete využívať aj externé nabíjačky, a to aj vďaka bežne dostupným nabíjacím programom, či programu Charge MyHyundai, ktorý vám predstavíme v jednej z ďalších častí nášho seriálu. Rovnako si ukážeme, aké jednoduché je vyhľadávať nabíjacie stanice či už v prostredí infotainmentu automobilu, alebo cez aplikáciu. Dokonca vďaka aplikácii Hyundai Bluelink viete nabíjanie diaľkovo zapnúť či sledovať stav nabíjania batérie na displeji vášho smartfónu.

Reálne budete z plug-in hybridného pohonu skutočne nadšení. Je mimoriadne efektívny a inteligentný. Ak chcete jazdiť na elektrinu, tak jazdíte a to kľudne aj diaľničnými rýchlosťami. Ak chcete využívať hybridný režim, kedy sa počas jazdy batéria nabíja, prekvapí vás, ako celý systém funguje, vrátane rekuperácie. Jednoducho aj pri dlhšej jazde, viete dosahovať veľmi priaznivú spotrebu. Napríklad v našom prípade, kedy sme batériu nabili 2x, sme za prejdených 192 km dosiahli priemernú spotrebu 3,3 l na 100 km!

Počas týždňa sme pritom s Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid prešli takmer osemsto kilometrov. A naša spotreba? Budete prekvapení – auto sme vrátili so spotrebou 4,9 l/100 km. A to sme nabíjali len 3x, pričom viac ako 500 km z celých presne 771 prejdených kilometrov boli diaľnice. Priatelia, na tak veľké 7-miestne SUV je to vynikajúca spotreba. Treba spomenúť, že hovoríme o spotrebe benzínu, pretože ako sme už spomenuli, tento plug-in hybrid kombinuje benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi a pomerne výkonným elektromotorom (91 koní).

Ak vám dnes chýbal pohľad do interiéru, počkajte si, presne o týždeň vám ho ukážeme v plnej kráse, vrátane technológií, ktoré si v SANTA FE Plug-in Hybrid môžete naplno užívať. Mimochodom, tohto krásavca, ktorého si vaša rodina určite obľúbi si môžete dopriať od 53 890 €. Beriete?

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.