Torres je SUV, ktoré ak prejde po ceste strhne váš pohľad. Vozidlo má neošúchaný vzhľad s netradičným štýlom vyčnieva z konkurencie vo svojej triede.
Torres je v poradí tretí SsangYong, ktorý sme redakčne testovali. Prvým bol SsangYong Musso Grand Premium, za ktorým nasledovalo vydarené, cenovo dostupné Korando.
Výhody
- nadčasový dizajn
- jazdné vlastnosti a odhlučnenie
- kvalitné materiály v interiéri
Nevýhody
- vysoká spotreba
- nie je dostupná 7-miestna verzia
- len USB-A porty
Torres je stredne veľký model, ktorý vyplnil priestor medzi Korandom a Rextonom, aby potvrdil, že značka má právom svoje miesto na trhu s SUV-ečkami. Robustný vzhľad, netradičná hranatá karoséria, dominantná mriežka so šiestimi lamelami spojená s úzkymi svetlometmi na prednej časti vyvolávajú u motoristov pocit bezpečia.
V spodnej časti masky chladiča a po stranách sú veľké zvislé prelisy s hmlovými svetlami. V najnižšej časti nárazníka je strieborný kryt, ktorý v našej testovanej farebnej verzii s názvom Iron kovová metalíza až tak nevynikol, no charakter off-roadového terénneho vozidla nestratil.
Na trhu nie je veľa SUV, ktoré majú vyvážený vzhľad vpredu aj vzadu. Zadnú časť považujeme za veľmi vydarenú, svoje zohráva tvar veka kufra, ktorý pripomína kryt rezervného kolesa. Vodorovná kľučka evokuje, že sa dvere otvárajú do strany, v skutočnosti sa otvárajú elektricky smerom hore. Jednoznačne môžeme povedať, že exteriér nie je nudný a kórejskému modelu dáva noblesný dizajn – a to i napriek tomu, že sa zmiešal s viacerými štýlmi. Pozorný motorista tu nájde podobnosť s viacerými prvkami (Land Roveru, Jeepu či Fordu).
Interiér prekvapil kvalitou materiálov, prevedením a množstvom originálnych prvkov. V takto upravenom kokpite sa cítite veľmi príjemne. Zaujímavý je volant, ktorého tvar navodzuje dojem, že skôr riadite športové vozidlo než veľké SUV. Moderný vzhľad vytvárajú i tri centrálne umiestnené dotykové displeje. Torres má 12,5” LCD digitálny prístrojový panel s 4,2” farebným LCD informačným displejom vrátane palubného počítača a 8” LCD dotykový displej pre ovládanie klimatizácie a ďalších funkcií.
Isté čaro luxusu Torresu dodáva ambientné osvetlenie prístrojovej dosky a výplní dverí, spätné zrkadlo s automatickým stmievaním, interiérové kľučky dverí v chróme, kožený poťah sedadiel, či vyhrievanie predných a zadných sedadiel. Vozidlu nejde uprieť veľkorysý priestor a to nie len u vodiča a spolujazdca, ale i u pasažierov na zadných sedadlách, kde je dosť miesta na kolená, ale i nad hlavou. Pohodlie si užijú aj vysoké osoby.
Vyzdvihujeme kvalitné, veľké sedadlá, ktoré sú okrem vyhrievania aj ventilované, čo je ideálne v letných mesiacoch, zvlášť ak sú v prevedení koža.
Z volantu sa ovláda aj audiosystém. Interiér ozvučuje 6 reproduktorov, prinášajú vývážený neutrálny zvuk, ktorý dá vyniknúť rôznym hudobným štýlom, bez toho, aby sa spolujazdcovi otváral nožík vo vrecku. My sme si počas testovania užili kvalitnú reprodukciu obľúbených skladieb od rocku, smooth jazzu až po moderné štýly.
Okrem vstavaných funkcií a navigácie môžete do práce zapriahnuť váš smartfón. Android Auto a Apple CarPlay funguje len cez kábel, čo predstavuje v istom ohľade výhodu, pretože Torres nemá bezdrôtovú nabíjačku a tak by ste si pri dlhšej jazde boli nútení váš mobil pripojiť na kábel tak či tak. Všetko fungovalo bez problémov, presne, ako by to v tejto triede malo byť. Jedinú výčitku máme k použitiu USB-A portu. Dnes by už malo byť samozrejmosťou používať USB-C.
S množstvom asistenčných systémov, ako napríklad varovanie pri opúšťaní jazdného pruhu, upozornenie na bezpečnú vzdialenosť a na pozornosť šoféra, či asistent detekcie slepého uhla sa stáva pohyb na cestách bezpečnejším, ich fungovanie bolo ukážkové.
Batožinový priestor má objem 700 litrov, po sklopení druhého radu sa viete dostať až na 1 662 litrov. V prípade, že by vám ani to nestačilo, v strešnom nosiči môžete umiestniť ďalšiu batožinu. Na tak veľký batožinový priestor nám však chýbali upevňovacie oká, za nedostatok považujeme i skutočnosť, že na sedadlách nie je vytvorený otvor na prestrčenie dlhých predmetov cez zadné operadlo. Takto musíte oželieť jedno sedadlo.
Testovali sme verziu SsangYong Torres 1.5 GDI s benzínovým motorom s výkonom 163 k a krútiacim momentom 280 Nm. Vozidlo bolo vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou za príplatok 1 990 €. Myslíme si, že na vozidlo, ktorého hmotnosť je zhruba 1 600 kg by mohol mať pod kapotou viac koní. Pri zrýchlení vás isto nevtlačí do sedadiel, ale svižnú jazdu si užijete i s motorom 1.5 GDI. Vyzdvihnúť musíme zvuk motora, ktorý bol kvalitne odhlučnený, ako i jazdu v rôznych terénoch, kde Torres ukázal svoje svaly, samozrejme, zásluhu mal na tom aj pohon štyroch kolies.
Za najväčší nedostatok považujeme vysokú spotrebu. SsangYong s týmto problémom zápasí prakticky pri všetkých modeloch. V Torrese je 50-litrová nádrž, ponúka dojazd necelých 500 km, musíte sa teda pripraviť na častejšie tankovanie. Počas testu sme namerali spotrebu po diaľnici 10,2 až 10,5 l/100 km. V meste a na cestách prvej triedy to bolo od 9,5 do 10 l/100 km. Po najazdení zhruba 700 km nám svietila priemerná spotreba 10,2 l/100 km – a to i napriek tomu, že sme jazdili naozaj s ľahkou nohou a polovicu zo 400 km jazdy na diaľnici sme prešli s tempomatom nastavenom len na 120 km/h.
Vozidlo v najvyššej výbave Premium stojí 37 690 €, naše testované malo ešte príplatkovú výbavu za farbu Iron kovová metalíza v sume 590 € a pohon všetkých kolies za 1 990 €. Cena automobilu bola 40 270 €, čo za vozidlo s takouto výbavou a jazdnými vlastnosťami nie je vôbec veľa. Kde iní z tejto triedy s cenou len začínajú, SsangYong Torres končí.