Začína to byť zaujímavé. Kým niektorí sú skalopevne presvedčení, že v metaverse je budúcnosť, iní stoja oboma nohami pevne na zemi. Skeptici pripomínajú osud 3D, ktorý sa svojho času považoval za jasnú náhradu trápneho 2D obrazu a vieme ako to nakoniec skončilo.
V posledných mesiacoch o metaverse hovorí najhlasnejšie Mark Zuckerberg, ale nie je jediný, ktorý verí v masívne využívanie tejto technológie. Samotná vízia je podľa mnohých zjavne detinský nápad. Okrem toho, na to, aby ste ju mohli využívať, musíte mať na tvári veľké, drahé a nevzhľadné headsety, ktorých dizajn sa zasekol niekde v 90-tich rokoch. A to veru nie je vôbec cool.
Naša planéta nie je na tom tak zle, aby sme museli utiekať do rozšírenej reality. Aspoň zatiaľ. Perfektne to poňala najnovšia reklama na cestovný ruch, ktorá namiesto metaverse ponúka „Islandverse“. O čo ide?
Ide o paródiu, ktorá vo videu zverejnenom na YouTube zobrazuje „Zuckerberga“ zobrazujúceho krásy Islandu aj bez toho, aby na nej pracovala rota grafikov.
Islandverse sa nepodobá žiadnemu inému zážitku v AR/VR realite s prívlastkom -verse, pretože je skutočný. Navyše nepotrebujete smiešne vyzerajúci VR headset a prístup na internet. „Islandský svet je svet s takými nekonečnými možnosťami, že tu budú navždy,“ hovorí sa vo videu.
Otázkou je, či táto vtipná reklama vráti naspäť do Islandu turistov. Cestovný ruch na ostrove predstavoval pred pandémiou zhruba 9 % HDP a zamestnával 30 000 ľudí, teda necelých 10 % obyvateľstva. COVID-19 zastavil truizmus všade na svete, ale zrejme žiadna krajina neurobila takéto vydarené promo, ktoré bude žiť svojim životom.