Reklama

Jedinečný Peugeot 9X8 slávnostne predstavený. Naozaj je bez krídla?

Zdroj | Peugeot
Richard Pliešovský
Zdroj | Peugeot
Zdroj | Peugeot

Peugeot pred chvíľou na slávnostnom otvorení v Portimao, kde Peugeot odhalil pretekársku verziu 9X8 Hypercar Le Mans. V šedo-čiernej farbe, doplnenej o zelené akcenty vyzerá elektrická „formula“ naozaj štýlovo.

Tím Peugeot TotalEnergies ukázal najnovšiu pretekársku verziu modelu 9X8 pred svojou účasťou na štvrtom kole majstrovstiev sveta 2022 vo vytrvalostných pretekoch. Preteky 6 hodín v Monze sa uskutočnia 10. júla.

Zdroj | Peugeot

O vývoji Peugeotu 9X8 sme viackrát písali (tu, tu), pretože ide naozaj o výnimočné riešenie elektrického pretekárskeho automobilu. Okrem ďalších inovatívnych riešení je jedinečné tým, že nemá zadné krídlo. Inžinieri namiesto neho využívajú spodnú časť, ktorá generuje väčšinu potrebného prítlaku.

Vozidlo je poháňané dvojitým turbom preplňovaným 2,6-litrovým motorom V6 s elektromotorom na prednej náprave. Poskytuje kombinovaný výkon 670 koní, čo je maximum povolené v novej triede hypercarov WEC, a ukladá svoju energiu do batérie vybavenej 900 V hardvérom pre ultra-rýchle nabíjanie.

Vozidlo má litrovú palivovú nádrž, do nej sa bude „čapovať“ 100% obnoviteľné syntetické palivo TotalEnergies. Hmotnosť 9X8 je 1 030 kg, je to len o niečo viac, ako majú bežné malé automobily, napr. Volkswagen Up, či Toyota Aygo X. Dizajn je oproti prototypu z minulého roku zmenený minimálne.

Zdroj | Peugeot

Dodávame, že Peugeot naposledy vyhral Le Mans v roku 2009 s dieselovým motorom 908 HDi FAP, potom pokračoval v pretekoch špičkových prototypov ešte dva roky, kým sa predstavenstvo nerozhodlo ukončiť svoj program LMP1. Peugeot 9X8 je odvtedy prvým továrenským pretekárskym autom Peugeotu.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.