Reklama

Je to tu! BYD na svojej prvej lodi doviezlo do Európy prvých 3 000 áut

Zdroj | BLG Logistics
Števo Porubský
Zdroj | BLG Logistics
Zdroj | BLG Logistics

Pred pár týždňami sme vás informovali o tom, že BYD sa chystá do Európy voziť svoje automobily špeciálnou cestou – loďami. Tento týždeň v Európe zakotvila prvá z nich.

Obrovské nákladné lode budú schopné prevážať tisícky automobilov, resp. elektromobilov, po ktorých je v Európe tak veľký dopyt. A to aj po zvýšení cien kvôli clám i daniam voči dovážaným čínskych vozidlám.

Čínski giganti prišli na to, ako ponúknuť stále cenovo dostupné vozidlá Európanom, ktorí u klasických značiek nevedia nájsť vhodné modely. Týka sa to hlavne elektromobilov, ktorých ceny začínajú okolo 30 000 €. BYD a ďalšie čínske značky vedia tieto ceny výrazne podliezť.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

Noname značky s históriou, alebo ako začal súčasný gigant BYD? [seriál]

Loď Explorer No. 1 od Zodiac Maritime dorazila do prístavu v Bremerhaven v blízkosti veľkého mesta Brémy v Nemecku. Je prvou loďou z ôsmich lodí, ktoré budú prevážať automobily BYD z Číny do Európy. Unikátom lodí je, že nefungujú na špinavú naftu, ale na čistejší skvapalnený plyn. Tým znižujú uhlíkovú stopu aj dovezeným elektromobilom.

Zdroj | BLG Logistics

Aj napriek tomu majú tieto elektromobily podstatne vyššiu uhlíkovú stopu. Prejsť niekoľko tisíc kilometrov po mori zanechá na ekologických vozidlách čierne body. A práve tie napríklad diskvalifikujú podobné modely od štátnych dotácií, minimálne v takom Francúzsku, no nie je vylúčené, že sa podobných obmedzení dočkáme aj v iných Európskych krajinách.

Podobný princíp dotácie funguje aj v USA, kde vozidlá musia získať dostatok bodov na to, aby zapadali do dotačnej schémy. Body sú získavané za množstvo komponentov, ktoré sa v USA pre dané vozidlo vyrobia. Prakticky komplet elektromobil Made in USA dostane maximálnu federálnu dotáciu 7 500 USD.

Aj napriek tomu BYD verí, že vďaka lodnej preprave výrazne zvýši svoj export ešte predtým ako postaví v Európe svoje prvé fabriky na ich výrobu. Nejde pritom iba o Európu, BYD sa vo veľkom snaží expandovať aj v Mexiku, Brazílii, ale aj Austrálii či Indii.

Zdroj | BYD

Netreba ale čakať spasenie. Aj taký elektromobil Dolphin, ktorý sa v domovskej krajine (hoci je menší) predáva s cenou pod 100 000 CNY (cca 12 800 €) bude v Európe pomerne drahý. Ak by ste čakali, že povieme sumu okolo 20 000 €, tak vás sklameme.

BYD Doplhin v Európskej verzii začína na sume 34 990 €! Malé SUV Atto 3 má cenu skoro 40 000 € a SUV Seal U začína na sume takmer 45 000 €. Veľká elektrická limuzína Han stojí vyše 69 000 €. Či sa zmenia ceny po tom, čo BYD bude automobily voziť do Európy lacnejšou dopravou nie je zatiaľ známe.

Zdroj | BYD

BYD zároveň nie je len o vcelku lacných autách. Keďže aj doma žnú veľký úspech luxusné automobily, BYD vytvorilo značku Yangwang, v ktorej nájdeme luxusné SUV U8, ale aj luxusný hyperšportový model U9 či prémiový sedan U7. Aj napriek luxusu majú tieto modely stáť stále menej ako ich konkurencia od renomovaných výrobcov.

Pozrite si

Blíži sa čínska cunami, aliancia BYD, CATL a NIO na výrobu SSB batérií

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.