Reklama

Jazdili sme elektrický Rolls-Royce Spectre za 530 000 €! Čím prekvapil? [video]

Roman Calík

Rolls-Royce Spectre je luxusný elektromobil, aký na našich cestách len tak neuvidíte! Cena testovaného kúsku sa vyšplhala na viac ako 500-tisíc eur (440 300 eur bez DPH) a tak sme boli zvedaví, ako sa v takomto elektromobile jazdí.

Podmienky sme nemali ideálne, v čase najväčších dažďov a silného vetra na Slovensku nám však Rolls-Royce ukázal, ako sa vie „odstrihnúť“ od okolitého sveta.

Totiž, môžeme to povedať nahlas, nič tichšie sme doteraz nejazdili a tichom v interiéri to len začína! Rolls-Royce Spectre je prvým elektrickým super luxusným modelom, aký si dnes viete kúpiť. A to neplatí len pre samotného výrobcu, jednoducho drahší elektromobil na trhu budete hľadať ťažko (jeden však poznáme). A na Spectre luxus a vysokú cenu vidieť už na prvý pohľad.

Obsah pokračuje pod reklamou

Vzhľad je majestátny. Spectre váži takmer 3 tony a na dĺžku má až 5 490 mm! Predná maska je najširšia, aká kedy bola na modeloch Rolls-Royce. Jednotlivé lamely mriežky, ktorá má svojim stvárnením pripomínať antický panteón, sú navyše umiestnené tak, aby vytvárali hladší a plynulejší povrch pre optimalizáciu prúdenia vzduchu v prednej časti Spectre.

Nechýba ani ikonická soška Spirit of Ecstasy na maske chladiča, ktorá prešla aerodynamickou optimalizáciou, pričom jej dizajn, tvarovanie a testovanie vo veternom tuneli trvalo spolu až 830 pracovných hodín! Pridajte k tomu dvere otvárajúce sa úplne opačne, ako ste zvyknutí či nádherný lak Wittering Blue s linkami vo farbe Mandarin a 23-palcové disky. Je to jednoducho luxusná loď na kolesách.

Keď si však sadnete do vnútra, pochopíte, prečo Rolls-Royce Spectre stojí viac ako pol milióna eur! Všade kam sa pozriete cítiť luxus, najprémiovejšie materiály z najprémiovejších. Nenájdete tu žiadnu náhradu materiálov, čo má byť kovové je kovové, čo má byť drevené je drevené a čo má byť kožené je tou najlepšou kožou, akú si viete predstaviť. Keď sa však pozriete na koberčeky pod nohami pochopíte, že aj tie sú z tej najlepšej kvality, akú si viete predstaviť.

Pridajte k tomu technokratický interiér, nádherné farby čalúnenia či najnovšie technológie vrátane veľkého dotykového displeja uprostred palubnej dosky. Aj prístrojový panel je digitálny, ale jeho grafika extrémne pripomína analógové prístroje, pričom v okolí ručičky rýchlomera vás ohúria hviezdy. Tie sú aj na strope, dokonca sú aj „padajúce“!

Tento zážitok sa nedá opísať, to musíte jednoducho zažiť. Rovnako ako jazdu v Rolls-Royce Spectre. Napriek veľmi nepriaznivému počasiu, silnému vetru a dažďu sme boli vo vnútri ako v inom svete. Doslova sme počas jazdy na diaľnici nepočuli ani kvapky dažďa, ani aerodynamický hluk od podvozka, spätných zrkadiel…jednoducho viete si predstaviť absolútne ticho? Tak nejak sa dá opísať, čo zažijete vo vnútri, nikdy predtým sme v ničom tak tichom nesedeli…a asi ani dlho nebudeme!

Výkon Spectre je pritom 584 koní, pmá dva elektromotory /predný 190 kW, zadný 360 kW), je to jednoducho žihadlo. Z 0 na 100 km/h to dáte za 4,5 sekundy, pripomíname, že hmotnosť je takmer 3 tony! Dobrou správou je, že maximálka je obmedzená až na 250 km/h.

Pozrite si

Prvý elektrický Rolls-Royce Spectre je na Slovensku

Dojazd na batériu je podľa WLTP metodiky 500-530 kilometrov, reálne si však myslíme, že to bude výrazne menej. Batéria má totiž kapacitu 101,7 kWh (využiteľných), no priemerná spotreba od výroby (po prejdení viac ako 13-tisíc km) sa ustálila na úrovni cez 26 kWh/100 km. Áno je to testovací kus, to treba brať do úvahy, ale reálne si myslíme, že s ním pri 100% nabitej batérii neprejdete viac ako 400 kilometrov. Málo či veľa? Na Rolls-Royce podľa nás až až.

Obsah pokračuje pod reklamou

Výkon nabíjania trochu zamrzí, 195 kW DC je dnes už pre top elektromobily relatívne malá hodnota. Tie najlepšie hravo presiahnu 200 kW nabíjanie, napríklad aj také relatívne cenovo dostupné Audi Q6 e-tron či Audi A6 e-tron dokáže nabíjať batériu výkonom 270 kW. Tak či tak si myslíme, že na tomto tu nezáleží. Ak si vyberiete Rolls-Royce Spectre a máte na to, budete nadšení! Veď pozrite si naše video z prvej jazdy v okolí Bratislavy.

PS: Dáždnik v tele karosérie sme využili naplno.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.