- #Novinky
- 2 min.
- 7.3.2022
IPčko, Človek v ohrození a Orange spustili Linku pomoci v ukrajinskom jazyku
Občianske združenie IPčko, nezisková organizácia Človek v ohrození a Orange sa spojili a spustili Krízovú linku pomoci v ukrajinskom jazyku.
Linka bola spustená dnes od 12:00. Je bezplatná, anonymná a funguje každý deň od 8:00 do 20:00, a to všetko na čísle 0800 500 888.
Volajúcim bude k dispozícii osem psychológov hovoriacich ukrajinským jazykom. Ich počet sa bude postupne rozširovať, chcú sa dostať na číslo 13. Okrem toho je pomoc dostupná aj cez e-mail ukrajina@ipcko.sk.
IPčko aj Človek v ohrození pomáhajú aj priamo na hraničných prechodoch. Vo Vyšnom Nemeckom zabezpečili vyhrievaný stan, v ktorom matky s deťmi nájdu hry, rozprávky a sú tam k dispozícii aj dobrovoľníci, ktorí im robia spoločnosť.
Andrea Najvirtová, riaditeľka Človeka v ohrození, povedala, že psychosociálna podpora je v týchto dňoch kľúčová a tešia sa zo spolupráce s odborníkmi z IPčka. Aktivity budú v nasledujúcich dňoch rozširovať aj do ďalších lokalít.
Krízovú linku sa podarilo spustiť v rekordne krátkom čase aj vďaka tomu, že Orange rozšíril technické riešenie, ktoré pre IPčko vytvoril v apríli 2020, v čase, keď bolo potrebné psychologické poradenstvo v dôsledku pandémie.
Andrea Ungvölgyi, manažérka CSR a sponzoringu spoločnosti Orange Slovensko, uviedla, že od začiatku konfliktu na Ukrajine poskytujú ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny bezplatné SIM karty, ktoré sú vybavené dátami a hovormi zadarmo. Aktuálne sú dostupné na všetkých hraničných prechodoch a stanovisko majú aj na Hlavnej stanici v Bratislave. Táto forma pomoci je dostupná aj vo vybraných predajniach po celom Slovensku.
Na hraničných prechodoch zároveň posilňujú internet a poskytli množstvo zariadení na to, aby spojenie fungovalo nielen pre utečencov, ale aj pre organizácie, ktoré sa o nich starajú. Volania na Ukrajinu sú aj naďalej bezplatné.
Zákazníci Orangeu majú možnosť prispievať ľubovoľnými SMS-kami v hodnote 1 euro na číslo 808, čím prispejú organizácii Človek v ohrození na humanitárnu pomoc.
Marek Madro, riaditeľ IPčka, bol hosťom aj v TECHTALKS, kde rozprával práve o možnostiach a fungovaní IPčka.