Ďalší plne elektrický model Hyundai je úplne iný, ako ikonický IONIQ 5. To však len na prvý pohľad, spoločného majú viac, ako by ste čakali. Športové štvordverové kupé to však nehrá len na luxus, zájde s rovnakou batériou výrazne ďalej.
Vyzerá to tak, že staré dobré časy sa vrátili. Hyundai bude mať opäť jeden z najefektívnejších elektromobilov na trhu. Nový IONIQ 6 totiž, nielen vďaka svojej siluete s extra nízkym koeficientom odporom vzduchu na úrovni 0,21, ale aj s výrazne vylepšeným elektrickým pohonom, dokáže jazdiť so spotrebou pod 14 kWh/100 km. Sú to síce zatiaľ len oficiálne hodnoty WLTP, ale ak sa pozriete na dizajn modelu, bude vám jasné, že to môže byť aj v praxi vynikajúca spotreba. (Aby sme však boli presní, túto spotrebu výrobca uvádza pri batérii 53 kWh s 18-palcovými diskami a zadným náhonom).
Ak ste čakali, akú najväčšiu batériu dostane nový elektromobil IONIQ 6, my to už vieme. Dnes bola totiž novinka oficiálne predstavená a má absolútne identickú veľkosť batérií s modelom IONIQ 5. Lenže, IONIQ 6 s najväčšou batériou o veľkosti 77,4 kWh dokáže prejsť výrazne ďalej. Dá sa povedať, že podľa metodiky WLTP je dojazd rádovo o viac ako 100 km väčší, približne 20 % naviac. Výrobca totiž udáva, že s IONIQ 6 by ste mali prejsť 610 km! My sa v redakcii už na vyskúšanie novinky tešíme, tajne veríme, že opäť zažijeme extrémne dojazdy ako s modelom IONIQ electric. V praxi očakávame, že reálnych 500 km dáme bez problémov, a to je skvelá hodnota.
Aj v tomto prípade bude k dispozícii aj 400 V / 800 V ultra rýchle nabíjanie, kde budete môcť dosiahnuť výkon nabíjania až 350 kW! Minimálne oficiálne informácie hovoria, že z 10 na 80 % by ste mali IONIQ 6 nabiť za 18 minút. Po vzore modelu IONIQ 5 sa môžete tešiť aj na technológiu V2L (Vehicle-to-Load), kde vďaka špeciálnemu nabíjaciemu zariadeniu viete nabiť cez externú nabíjaciu zásuvku iné elektrické zariadenia a dokonca by ste mali vedieť nabiť aj iný elektromobil. Mimochodom, ďalšiu zásuvku na nabíjanie elektronických gadgetov máte aj pod zadným sedadlom.
Určite vás zaujíma aj výkon elektromobilu. Pri pohľade naň totiž budete mať pocit, že sa pozeráte na elektrické Porsche. Ak sa pozrieme na najsilnejšiu motorizáciu s pohonom všetkých kolies, tak tu dosiahnete výkon 239 kW so 605 Nm krútiacim momentom. V ľudskej reči a zrýchlení na 100 km/h je to 5,1 sekundy. Hmm, dosť, či? Hyundai by vedel ísť ešte ďalej, ale nechajme sa prekvapiť a počkajme si na prvé elektrické N-ko. Čakať nebudeme pritom dlho.
Čo si budeme hovoriť, dizajnom novinka príjemne prekvapuje. V porovnaní s IONIQ 5 (ktorý je na cestách neprehliadnuteľný), je to v exteriéri úplne, ale že úplne iné auto. Silueta športového štvordverového kupé je v skutočnosti výrazne oku viac lahodiaca, ako sme videli prvé skice novinky. Naživo očakávame, že sa bude ľudom páčiť. Nechýbajú pritom pixel svetlá vpredu a vzadu. Špeciálne tie vzadu sú mimoriadne vydarené, tiahnu sa cez celú širku elektromobilu a navyše svieti aj veľký spojler.
IONIQ 6 má aj zapustené kľučky dverí do tela karosérie a nebude chýbať možnosť objednať si ho aj s elektronickými spätnými zrkadlami, ktoré mu minimálne na fotografiách mimoriadne seknú.
A čo interiér? Tu by ste možno na prvý pohľad nerozoznali, či sedíte v IONIQ 5 alebo IONIQ 6. Pri detailnejšom pohľade však nájdete rozdielov viac. Opäť však budete manévrovať s volantom, ktorý nemá žiadne logo. V tomto prípade by však pixely na volante mali svietiť. Panel klimatizácie je dotykový a celému interiéru dominuje prepojená dvojica veľkých 12-palcových displejov. Ten, určený pre infotainment je samozrejme dotykový. Otázkou je, či pôjde o novú generáciu infotainmentu, pretože tu by sme vylepšenie veľmi uvítali.
Minimálne sme sa dozvedeli, že navigácia bude plnohodnotne spolupracovať, a tak by mala vedieť plánovať trasy s nabíjacími stanicami a efektívne na nabíjanie pripraviť batériu.
Samozrejmosťou bude aj Apple CarPlay či Android Auto alebo aplikácia na vzdialené ovládanie vybraných funkcií či sledovanie stavu nabíjania. Konečne prichádza aj aktualizácia softvéru Over-the-Air (OTA).
Všimnite si však veľký stredový tunel medzi sedadlami vodiča a spolujazdca. Pravdepodobne nebude posuvný, ako pri IONIQ 5, navyše sú v ňom integrované ovládania pre okná či uzamknutie automobilu. Dizajn dverí je tak výrazne čistejší a nechá vyniknúť novému podsvieteniu, ktoré by malo spolupracovať aj s asistenčnými systémami. Mimochodom, stredový tunel je navrhnutý tak, aby ste si tu počas nabíjania mohli položiť notebook a využiť ho ako pracovný stôl.
A po vzore IONIQ 5 sa budú môcť aj predné sedadlá, minimálne to určené pre vodiča, nastaviť do polohy pre ležanie a oddych. Dobrou správou je, že aj miesta vo vnútri bude veľa. Síce tu nemáme rázvor 3 000 mm ako pri IONIQ 5, ale 2 950 mm je stále nadštandardná hodnota nielen v tejto triede. Povedali by sme, že budete ťažko hľadať konkurenta, kde v štvordverovom kupé máte toľko miesta pre pasažierov vpredu a vzadu.
Veľkou zmenou prešli asistenčné systémy, a s IONIQ 6 by ste mali dostať novú úroveň Hyundai SmartSense. K dispozícii tak bude napríklad Highway Driving Assist 2 (HDA 2) – asistent pre jazdu na diaľnici 2. generácie, ktorý dokáže prispôsobiť jazdu ceste, prejazdom zákrut a samozrejme udrží elektromobil v jazdnom pruhu či za idúcimi automobilmi. Dokonca ak hrozí kolízia s autom z boku, jednoducho vám neumožní preradiť sa. Dokáže aj automaticky zmeniť jazdný pruh, stačí mu len naznačiť smer jazdy smerovkou.
Nebude chýbať ani inteligentný adaptívny tempomat, ktorý sa učí váš štýl jazdy. Tiež je tu samozrejme asistent mŕtveho uhla či známy Blind-Spot View Monitor, ktorý zobrazí video z mŕtveho uhla na prístrojovom plne grafickom displeji.
Ak sa vám novinka páči, určite vás zaujíma, kedy dorazí aj k nám. To žiaľ dnes ešte nevieme, presný harmonogram Hyundai odhalí neskôr. IONIQ 6 sa však začne vyrábať už počas 3. štvrťroka 2022, teda v období do konca septembra 2022. Prvé kusy by tak mohli aj k nám doraziť možno koncom roka, no veríme, že najneskôr začiaktom budúceho roka. My sa na reálne zoznámenie už veľmi tešíme. Ako zaujala novinka vás?