Instagram sa podľa mnohých, začína až príliš podobať na TikTok. Svoje pohoršenie vyjadrila aj druhá najsledovanejšia osoba na platforme.
Sociálna sieť Instagram, vznikla primárne ako platforma na zdieľanie fotografií. Bola mladšia a príťažlivejšia ako Facebook a za krátky čas si našla množstvo používateľov. Za posledné roky však prešla platforma niekoľkými zmenami, ktoré jej priaznivcov veľmi nepotešili. K tejto téme sa už vyjadrili aj tie „najpovolanejšie“ – Kylie Jenner a Kim Kardashian.
Viacerí používatelia nesúhlasia s tým, ako cestou Instagram smeruje. Z platformy sa totiž stáva pomaly ale isto kópia TikToku. Reels, ktoré sú taktiež prebrané z TikToku sa postupne stali nosnou kostrou platformy. Algoritmus ich spoločne so stories propaguje viac ako bežné príspevky, nakoľko vedia udržať používateľa na sieti dlhšie a zmestí sa do nich viac reklám.
Každé video, ktoré sa aktuálne na Instagram nahrá sa tiež automaticky premení na Reels. Po novom si tiež môžete videá roztiahnuť na celú obrazovku. Na nespokojnosť so zmenami zareagoval aj CEO Instagramu Adam Mosseri. Ten priznal, že veci idú zlým smerom, no tiež povedal, že žiadne zmeny sa neplánujú.
Konečné slovo má totiž CEO Meta Mark Zuckerberg. Ten sa teraz snaží so svojich platforiem vyťažiť čo najviac, nakoľko potrebuje finančné prostriedky na vývoj metaverza. Nepomáha tomu ani nová žaloba za porušenie ochrannej známky či nová politika Apple, kvôli ktorej prišla spoločnosť o 10 miliárd dolárov.
Veci sa možno začnú hýbať po tom, ako na ne upozornila druhá najsledovanejšia osoba na Instagrame, Kylie Jenner. Tá zdieľala stories, v ktorej vyjadrovala svoj nesúhlas s aktuálnym smerovaním platformy. Naposledy keď tak urobila pri sociálnej sieti Snapchat, prepadla sa hodnota spoločnosti o 1,3 miliardy.
Keď v roku 2012 pristúpil Adam Mosseri na akvizíciu vtedy ešte spoločnosťou Facebook, pravdepodobne nerátal s tým, že to jedného dňa takto dopadne. Instagram aj Facebook sa totiž príliš chceli podobať ostatným a nevedeli si zachovať vlastnú integritu. Platforma, ktorá mala byť lepšou alternatívou Facebooku pre mladých sa postupne zmenila na kópiu kópie s množstvom reklám a neúprosným algoritmom, ktorý buď poslúchate alebo vás spraví neviditeľnými.